Gå til innhold

Returnal ps5 frustrasjoner, tips og triks


Anbefalte innlegg

Lokiboki skrev (3 timer siden):

...... jeg nok en gang måtte sette maskinen i restmode før leggetid. Da er det jo helt fantastisk at det var kommet en update som gjorde at jeg måtte ta hele biome på nytt! 😕

Hør hør...

Jeg også hadde endelig et godt run liggende klart i "restmode". Knallvåpen, oppgradert, mye helse, mange gode artifakter/usables.
Endelig helg og jeg skal ta herligheten gjennom Biome 2.
"Hei. Vi har oppgradert Returnal i restmode. Vink farvel til din fantastiske mulighet du jobbet i nesten 2 timer for å få på plass."

Dette spillet trenger seriøst en eller annen lagringsfunksjon. Om så ikke annet enn at et savegame kun kan lastes inn 1 gang og så slettes det, og at vi kan save kanskje bare x ganger i løpet av en time.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tor Rasmussen skrev (20 timer siden):

Hør hør...

Jeg også hadde endelig et godt run liggende klart i "restmode". Knallvåpen, oppgradert, mye helse, mange gode artifakter/usables.
Endelig helg og jeg skal ta herligheten gjennom Biome 2.
"Hei. Vi har oppgradert Returnal i restmode. Vink farvel til din fantastiske mulighet du jobbet i nesten 2 timer for å få på plass."

Dette spillet trenger seriøst en eller annen lagringsfunksjon. Om så ikke annet enn at et savegame kun kan lastes inn 1 gang og så slettes det, og at vi kan save kanskje bare x ganger i løpet av en time.

Quick Resume som på Series X hadde vært perfekt til Returnal..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (På 18.5.2021 den 22.01):

Merkelig spill.
Jeg er rimelig elendig i det, men klarer ikke å legge det fra meg.
Har 15 spilletimer i det. Slått Phrike 1 gang. Vært i biome 2 én gang.
Vet jeg kan gå til portalen og komme meg dit igjen, men.....

Klassisk min spillestil:
-Prøve å bygge opp et godt sett.
- Tutler inn i et rom jeg ikke mestrer, går derfra med minimal helse.
- Sparer til noen spesielle oppgraderinger. Klarer ikke la være å "gamle" på de som bygger en random ting til 75, så til 125 osv....
- Skal bare til skipet for å sove tilbake litt helse. Klarer som regel å drite meg ut på veien til eller fra, så et fall eller en tabbe gir meg enda mindre helse enn da jeg planlagte å gå til skipet.
 

Så må jeg bare prøve én gang til. Repeat det som står over.......og så må jeg bare prøve enda en gang til....

Mye likt slik det er her også. 
Det er rett og slett for vanskelig.

Jeg tror nok gjennomsnittet bruker slik du sa 10-15 timer på første biome første gang man starter spillet. 
Mistet save filene, hadde vel brukt 10t på biome 1, når jeg var nødt til å restarte så brukte jeg 1 time ink bossen. 
 

Har selv runnet Demon souls, så etter det tenkte jeg at ingen spill blir for vanskelige men der tok jeg grådig feil med Returnal. 
 

Er i biome 3, har ikke møtt bossen enda siden jeg bruker en times tid i biome 1 og 2, og halvveis i 3 har jeg brukt opp ekstra livene og min second chance med astronauten, hvis jeg er heldig da og får den til å spawne i shoppen i biome 1. 

Dette er ekstremt krevende, vi som har tatt biome 1 og 2 klarer helt sikkert biome 3 også, men det vil kreve flere timer og bare gjøre det samme om og om igjen grinde etter stash, for og så feile og starte heeeelt på nytt etter en time eller to. 

Greit nok at verdenene har forskjellige ting hver runde men det er bare random hvem rom som ligger hvor, dette blir fort veldig gjentakende og kjedelig. 

Det at man ikke kan trykke save and quit er vel i grunn nok til å gi opp. Ikke save men ha muligheten til å ta pauser når man har kommet langt. Kunne gjerne added en save funksjon også slik at vi kunne prøve på nytt der vi feilet, istedefor og kaste bort en times tid i dem samme rommene mot samme fiendene. 
 

Liker spillet og konseptet, men dem burde legge til save and quit, også en vanskelighetsgrad slik at vi andre kan spille ferdig spillet, og ikke føle at vi kastet bort pengene.
 

Endret av raym123
Lenke til kommentar
raym123 skrev (1 time siden):

Er i biome 3, har ikke møtt bossen enda siden jeg bruker en times tid i biome 1 og 2, og halvveis i 3 har jeg brukt opp ekstra livene og min second chance med astronauten, hvis jeg er heldig da og får den til å spawne i shoppen i biome 1. 

Dette er ekstremt krevende, vi som har tatt biome 1 og 2 klarer helt sikkert biome 3 også, men det vil kreve flere timer og bare gjøre det samme om og om igjen grinde etter stash, for og så feile og starte heeeelt på nytt etter en time eller to. 

Greit nok at verdenene har forskjellige ting hver runde men det er bare random hvem rom som ligger hvor, dette blir fort veldig gjentakende og kjedelig. 
 

Jeg er som deg et stykke inn i Biome 3. Akkurat samme opplevelse. Time på time med grinding som fort ender i et sort hull.
Har vel brukt ca 27 timer på spillet nå. Blanding av frustrasjon og mestring. Men begynner å bli for langt mellom mestringsopplevelsene.

Følger også at spillet ble vanskeligere i Biome 1 etter oppdateringen som kom tidligere i uken.
Enkelte fiender virker langt mer aggressive og raske.

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (45 minutter siden):

Jeg er som deg et stykke inn i Biome 3. Akkurat samme opplevelse. Time på time med grinding som fort ender i et sort hull.
Har vel brukt ca 27 timer på spillet nå. Blanding av frustrasjon og mestring. Men begynner å bli for langt mellom mestringsopplevelsene.

Følger også at spillet ble vanskeligere i Biome 1 etter oppdateringen som kom tidligere i uken.
Enkelte fiender virker langt mer aggressive og raske.

Godt og høre det er flere enn meg :)

Så hva gjør vi for og komme videre? Ganske kjipt siden det er jo et bra spill, og nå er det ikke mye annet i vente heller.

Det sies jo at etter biome 3 så begynner man i biome 4 når man dør ut. Og at det skal være noen checkpoints underveis i  biome 4.

Skulle gjerne begynt å spilt det igjen, men jeg takler ikke det å spille igjennom biome 1-2 for og så endelig få prøve seg på biome 3, er 100% sikker på at vi kommer til å tape mot bossen flere ganger før vi endelig kommer til neste brett 😅

Har ikke prøvd det etter oppdateringen, men jeg merker at biome 3 er veldig skummelt og det skal bare et par hit til for og miste alt. Mye vanskeligere enn feks biome 1 eller 2 synes nå jeg.

Lenke til kommentar

For å støtte tidligere innlegg: forståelig at utviklerne ville skape et spill som ikke er lineært og lett å runde på kort tid (eks. motsetning til RE8 som gjorde unna på ca 10 timer intern tid), men tenker også de la lista for høyt opp ved å ekskludere checkpoints og lagring, og ikke ha noe mulighet for å justere vanskelighetsgrad. Tror noen nevnte en imidlertidig save i tidligere innlegg, og det hadde vært noe i det minste, kunne slå av spillet midt i en syklus og fortsette der neste gang, og saven ble slettet når man døde. Vet ikke om det er mulig å patche spillmekanikken i ettertid, men hadde ikke hatt i mot om de hadde tilbydd en "light versjon" slik at man faktisk fikk spilt seg gjennom og kunne prøve seg igjen på originale når man hadde fått mestret en del ting.

Jeg tok ikke med i /rant-innlegget sist, men sist klarte å komme til første bossen, ble WTF-øyeblikk når så han hadde 3 "liv". Når jeg var ferdig med "første runde", hadde jeg tapt allerede en del av helsa og naturlig nok ikke klarte mye i "andre runde" før han drepte meg.

Det sagt, og for å svare på spørsmålet over: linket til en ganske bra nettside med guider tidligere i tråden. Strategi og aggressiv angrep er nøkkelordet.  Begynt å se på hvordan andre spiller og kan hente mye tips og triks fra dem. F.eks. sverdet er bra for nærkamp; kan drepe monstrene med en sving kontra mange skudd fra våpen. Bruke dash til å smette unna angrep. Hamstre ether når mulig (husker ikke i farta nå om obolitt og ether følger med til neste syklus, men tror de gjør det)

Tenker jeg blir klar til nye runder når blir gjenforent med konsollen igjen. Men noe sier meg kommer til å bruke min 50 timer til før blir god nok til å få noe skikkelig framgang. 😛

Endret av Myst
Lenke til kommentar
2 hours ago, Myst said:

For å støtte tidligere innlegg: forståelig at utviklerne ville skape et spill som ikke er lineært og lett å runde på kort tid (eks. motsetning til RE8 som gjorde unna på ca 10 timer intern tid), men tenker også de la lista for høyt opp ved å ekskludere checkpoints og lagring, og ikke ha noe mulighet for å justere vanskelighetsgrad. Tror noen nevnte en imidlertidig save i tidligere innlegg, og det hadde vært noe i det minste, kunne slå av spillet midt i en syklus og fortsette der neste gang, og saven ble slettet når man døde. Vet ikke om det er mulig å patche spillmekanikken i ettertid, men hadde ikke hatt i mot om de hadde tilbydd en "light versjon" slik at man faktisk fikk spilt seg gjennom og kunne prøve seg igjen på originale når man hadde fått mestret en del ting.

Jeg tok ikke med i /rant-innlegget sist, men sist klarte å komme til første bossen, ble WTF-øyeblikk når så han hadde 3 "liv". Når jeg var ferdig med "første runde", hadde jeg tapt allerede en del av helsa og naturlig nok ikke klarte mye i "andre runde" før han drepte meg.

Det sagt, og for å svare på spørsmålet over: linket til en ganske bra nettside med guider tidligere i tråden. Strategi og aggressiv angrep er nøkkelordet.  Begynt å se på hvordan andre spiller og kan hente mye tips og triks fra dem. F.eks. sverdet er bra for nærkamp; kan drepe monstrene med en sving kontra mange skudd fra våpen. Bruke dash til å smette unna angrep. Hamstre ether når mulig (husker ikke i farta nå om obolitt og ether følger med til neste syklus, men tror de gjør det)

Tenker jeg blir klar til nye runder når blir gjenforent med konsollen igjen. Men noe sier meg kommer til å bruke min 50 timer til før blir god nok til å få noe skikkelig framgang. 😛

Gode ting her, selv synes jeg spillet ble kort men skjønner at det kan variere, har dog å løpe til siste boss for å få se true ending, men så kom RE ut og Mass effect. ☺️
 

Å spille aggressivt er måten å gjøre det best på, dash brukes for å gå gjennom kuler og hva enn som kommer mot deg, en kan ta boss fights uten å miste liv kun ved å bruke dash riktig. 
 

Noe ovenfor  her sa var sverd, det brukte jeg på en god del siden du en hitter en god del og soppgraderinger gjør det bedre. Så aldri plukk opp noe som gir negativ unnvirkning på dash eller sverd. 
Lær og dash og bruke sverd ofte er nok et godt tips, men dette går på fight uten boss. Alle bosser er det bare å bruke dash i riktig øyeblikk så får du null skade. Ikke vær redd for å dashe gjennom skumle skudd og laser. ☺️ 

Lenke til kommentar

Spillet blir fort litt enklere når man bruker electric pylon driver. Men frame rate i spillet kneler helt når det blir mye fiender. 

Syns så langt at citadel er det vanskeligste brettet. 

Skulle ønske de patchet vekk at røde laser ringer ikke kan gå igjennom alt mulig. Har død utallige ganger av ting som jeg dodger og som ikke er i nærheten av meg.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Når begynte de aller første fiendene og blå flaggermusene i Biome 1 å skyte røde ildkuler i TILLEG til de blå vanlige kulene? 

 

Kan ikke huske at Biome 1 var så vanskelig. Nå skyter de dobbelt det med kuler. 

 

Edit : ser nå at det var en "feil i drakten" jeg hadde pådratt meg.

"Fienden skyter tilbake når angrepet." 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar
On 5/11/2021 at 10:48 PM, vampyrica said:

Ja må si meg skuffet over RE8 selv om det er bra nok, men savner skrekk og de syke tingene fra 7. Holder på med hardeste vanskelighetsgrad nå, så må jeg ha et kjipt run senere for en trophy for en er å ikke bruke 10000 på et run, så kjøpte jeg magnum reciepe i starten til 10000 og tenkte ikke på det før jeg var 2/3 ut i spillet. 
men bli ferdig med siste vanskelighetsgrad først, så teste mercenary imorgen. 
Tenkte platinum før Mass Effect fredag men rekker ikke det, så får fortsette etter jeg er ferdig med det, savnet å spille det så skal bli gøy selv om jeg hater de siste 20 minuttene som ødela historien, men frem til det er det et stort mesterverk uansett. ☺️

 

De fleste jeg har snakket med er veldig fornøyd med RE8, men ikke RE7. RE7 var mitt første RE spill så er ganske fersk i sjangeren. Har spilt RE2 og RE3 før RE8. Syns RE8 er hittil det beste. Gleder meg til remake av RE og RE4. Jeg sleit skikkelig med RE8 Mercenary mode på PS5. Er helt ELENDIG i FPS spill med kontroller, dessverre. Brukte 3-4 timer på å klare det. Syns Village of Shadows gikk veldig fint i forhold, selv om jeg ikke fikk tak i Magnum før i slutten av spillet.

 

On 5/21/2021 at 5:06 PM, Lokiboki said:

Elsker spillet så langt. Drept de tre første bossene og kom meg videre til 4 boss før jeg nok en gang måtte sette maskinen i restmode før leggetid. Da er det jo helt fantastisk at det var kommet en update som gjorde at jeg måtte ta hele biome på nytt! 😕

Kjipt, men biome 4 og utover er heldigvis bedre enn førstedelen etter min mening. Jeg opplevde biome 3 som det vanskeligste i spillet pga åpent landskap og de helvetes dronene. Erfaringen min etter 30 timer og 3-4 gjennomspillinger er at det lønner seg å løpe forbi det man kan og håpe på bra nok loot før boss. Dvs. at jeg heller bruker 20-30 min på å komme frem til boss med grei loot og gi det ett forsøk enn å gjøre alt og bruke 60-90 min når forskjellen kan være ganske liten. Sannsynligheten for å klare det etter min mening er mye høyere hvis du klarer å prøve 3 ganger på samme tid som du bruker på et fullverdig run.

Lenke til kommentar
8 hours ago, H3rman said:

De fleste jeg har snakket med er veldig fornøyd med RE8, men ikke RE7. RE7 var mitt første RE spill så er ganske fersk i sjangeren. Har spilt RE2 og RE3 før RE8. Syns RE8 er hittil det beste. Gleder meg til remake av RE og RE4. Jeg sleit skikkelig med RE8 Mercenary mode på PS5. Er helt ELENDIG i FPS spill med kontroller, dessverre. Brukte 3-4 timer på å klare det. Syns Village of Shadows gikk veldig fint i forhold, selv om jeg ikke fikk tak i Magnum før i slutten av spillet.

 

Er nok delte meninger, men ja flertallet liker det bedre og har forståelse for valget de tok når de så hvor mange som ikke fullførte 7 grunnet horror delen hvor de prøvde noe nytt. De sier jo selv at de skulle ønske de kunne lagd mer horror men er å finne balansen så folk spiller, så ender mer action preget istedet uten mye sykt. Tenker de kunne heller lagd noe nytt og heller fortsatt denne delen av historien til folk var klare for det fremfor kontrastene som ble av disse 2 spillene som har sin egen historie, men det er nå min mening og ser jo ut som dev teamet er enig også siden de måtte begrense seg for å selge mer og føye fansen.

Spillet var ikke dårlig som nevnt, et ok actionspill med god grafikk og et par likendes karakterer men syntes ikke de klarte å lage noe stort bånd til dem, personlig eller historiemessig. 
 

Mercenary mode virket kjedelig men min score baserer seg ikke på den eller multiplayer(ikke testet heller). Rakk å gjøre 4 brett så er vel halvveis og mulig jeg fullfører idag eller imorgen, mangler kun 2 trophies så like greit å få dem gjort nå som jeg endelig ble ferdig med Mass Effect serien igjen. ☺️
 

Når jeg sier 6/10 så betyr det ikke at det er et dårlig spill, folk har hengt seg litt opp i at spill omtrent er dårlig når de går under 8 men langtfra så kan en kose seg med et spill man scorer 6 også, ble bare ikke en klassiker som jeg vil ha i minnet.

 

Lenke til kommentar
On 5/23/2021 at 5:19 PM, Tor Rasmussen said:

Jeg er som deg et stykke inn i Biome 3. Akkurat samme opplevelse. Time på time med grinding som fort ender i et sort hull.
Har vel brukt ca 27 timer på spillet nå. Blanding av frustrasjon og mestring. Men begynner å bli for langt mellom mestringsopplevelsene.

Følger også at spillet ble vanskeligere i Biome 1 etter oppdateringen som kom tidligere i uken.
Enkelte fiender virker langt mer aggressive og raske.

Jeg kom meg greit frem til biome 3 og så stagnerte det uten at jeg hadde progresjon selv. Brukte mer enn dobbelte av tiden med biome 3 enn 1 + 2. Tipper at minst 80% av antall deaths er i biome 3. Hadde jeg ikke hatt så mye erfaring med vanskelige spill så hadde jeg nok droppet ut. Jeg vet ikke om du har spilt Sekiro, men Returnal klikket litt på samme måte der jeg fant ut av hvordan jeg skulle spille mot fiender, hvor de spawner osv. samt aggresivitet osv til hvert biome. Spill aggresivt ved å dodge mye mot fiender og prosjektiler, hopp helst minst mulig og bruk nærkampangrep mye så vil du med tiden få mer kontroll og beherske gampeplayet bedre.
 

9 hours ago, vampyrica said:

Mercenary mode virket kjedelig men min score baserer seg ikke på den eller multiplayer(ikke testet heller). Rakk å gjøre 4 brett så er vel halvveis og mulig jeg fullfører idag eller imorgen, mangler kun 2 trophies så like greit å få dem gjort nå som jeg endelig ble ferdig med Mass Effect serien igjen. ☺️

Jeg syns faktisk Mercenary mode var overraskende kult med planleggingen og gjennomføringen. Du må huske hvor og når fiender spawner, hvor det er loot osv. samtidig som at du må inn i en flyt for å opprettholde streaket. 1-4 var veldig greit, spesielt med våpenutvalget. 5-8 var de jeg sleit med. Brukte pistol og magnum, men ser at enkelte bruker kniv, flash og skillen masamune. Fikk en lightsaber etter å ha gjort alle, men den får jeg ikke mye bruk for gitt. Ellers så er gameplayet i RE ganske clunky og tregt etter min taste, men det gjør jo at det blir mer nervepirrende med fiender i nærheten😁

Lenke til kommentar
H3rman skrev (På 3.6.2021 den 14.51):

Jeg kom meg greit frem til biome 3 og så stagnerte det uten at jeg hadde progresjon selv. Brukte mer enn dobbelte av tiden med biome 3 enn 1 + 2. Tipper at minst 80% av antall deaths er i biome 3. Hadde jeg ikke hatt så mye erfaring med vanskelige spill så hadde jeg nok droppet ut. Jeg vet ikke om du har spilt Sekiro, men Returnal klikket litt på samme måte der jeg fant ut av hvordan jeg skulle spille mot fiender, hvor de spawner osv. samt aggresivitet osv til hvert biome. Spill aggresivt ved å dodge mye mot fiender og prosjektiler, hopp helst minst mulig og bruk nærkampangrep mye så vil du med tiden få mer kontroll og beherske gampeplayet bedre.

Har nok stoppet helt opp for meg dessverre.
Har ikke møtt boss i Biome 3 enda. Lagt 37 timer i spillet og føler meg sjanseløs på å klare mer.
Brukte vel 14-15 timer på å kommer meg forbi Biome 2, men nå har jeg altså klokket ytterligere 22 timer, uten å komme noe særlig lengre.
Blir for aggressivt i Biome 3 til at jeg klarer å henge med.

Grinder Biome 1. Kommer til Biome 3, skaffer et level 9 våpen, har mye helse. Typisk møter jeg droner eller et rom fullt av halvkroppsroboter eller noe annet, og så er healt bar i fritt fall.

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har grindet Biome 1 i over 1 time. Kommer til Biome 3, og i løpet av 5-10 minutter jeg gone.

Det var gøy så lenge det varte, men jeg tror jeg bør innse at jeg har ikke skills til å komme lengre. På tide å søke mot andre spill....

Lenke til kommentar

Du får prøve å gi det noen forsøk til 🙂 Fra og med kommende fredag så har jeg mulighet til å hjelpe deg til Act 2 gjennom Share Play hvis du er interessert. Har egentlig tenkt en stund på muligheten til å tilby folk hjelp for å komme gjennnom sekvenser i spill som er vanskelige mot donering til valgfritt formål. Har holdt på med det en stund over Discord med å gi ting i spill som eksempelvis Penetrator Set - Demons Souls, power-lvling osv. mot donasjoner. En fin måte å hjelpe både de som ønsker hjelp i et spill og frivillige organisasjoner🙂 

Lenke til kommentar

YEEEEESSSS!!!!

Kjøpte Ratchet  & Clank: Rift appart.
PS5 stod i hvilemodus med en Returnal session.
Tenkte å "bare spille til jeg dauer", så skifte plate.
KLARTE Biome 3!!!! (Det tok 42 timer spilling........for en elendig gamer som meg. Bli lenge til Ratchet-innstallasjon nå, som jeg har fått nytt varig check point.)
Måten jeg klarte Biome 3 på var å safe-grinde Biome 1 og 2. I det legger jeg at jeg kikket nøye inn i alle rom og gikk ikke inn hvis jeg øynet stor fare. Noen ganger møter jo jeg den grønne lanternen da er det bare å gønne på. 
Tok ikke rommene med stjerne-portal.
Kom meg opp i våpenlevel 15, over 200% health bar, stor flaske silisium, liten flaske silisium, hadde astonauten og en slik sak som gjenskaper meg (reconstructor)
Trengte ikke å bruke astronauten eller reconstructor.


SPØRSMÅL:

1. Den portalen som gjenskaper meg hvis jeg dør.........fungerer den på tvers av Biomer?
Altså hvis jeg investerer 6 ether i Biome 2 på en slik gjenskaper, og dør senere i Biome 3, starter jeg da i Biome 2 igjen, eller blir investeringen slettet når jeg går opp til neste Biome?

2. Noen ganger kommer det en slags sort halvkule som skyter ute en lilla laser.....
Er det venn eller fiende?
Er det jeg som har aktivert den?
Hvordan aktiverte jeg den i så tilfelle?

 

Tips til de som møter boss 3. Dette synes jeg var den "letteste" av alle, men har aldri hatt så stor health bar, eller møtt boss med 2 flasker silisium.
Løp høyre venstre høyre venstre mens du skyter.
På bossen sitt siste liv hvor det er mange fallende platåer, kom deg så nær bossen som mulig. Her "failet" jeg en god stund da jeg skulle ta han på avstand, men skjønte etter noe tid at skuddene gjorde lite skade. Straks jeg var nesten face to face med bossen så hamret hans helse nedover hver gang skuddene traff.

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (På 11.6.2021 den 22.16):

YEEEEESSSS!!!!

Kjøpte Ratchet  & Clank: Rift appart.
PS5 stod i hvilemodus med en Returnal session.
Tenkte å "bare spille til jeg dauer", så skifte plate.
KLARTE Biome 3!!!! (Det tok 42 timer spilling........for en elendig gamer som meg. Bli lenge til Ratchet-innstallasjon nå, som jeg har fått nytt varig check point.)
Måten jeg klarte Biome 3 på var å safe-grinde Biome 1 og 2. I det legger jeg at jeg kikket nøye inn i alle rom og gikk ikke inn hvis jeg øynet stor fare. Noen ganger møter jo jeg den grønne lanternen da er det bare å gønne på. 
Tok ikke rommene med stjerne-portal.
Kom meg opp i våpenlevel 15, over 200% health bar, stor flaske silisium, liten flaske silisium, hadde astonauten og en slik sak som gjenskaper meg (reconstructor)
Trengte ikke å bruke astronauten eller reconstructor.


SPØRSMÅL:

1. Den portalen som gjenskaper meg hvis jeg dør.........fungerer den på tvers av Biomer?
Altså hvis jeg investerer 6 ether i Biome 2 på en slik gjenskaper, og dør senere i Biome 3, starter jeg da i Biome 2 igjen, eller blir investeringen slettet når jeg går opp til neste Biome?

2. Noen ganger kommer det en slags sort halvkule som skyter ute en lilla laser.....
Er det venn eller fiende?
Er det jeg som har aktivert den?
Hvordan aktiverte jeg den i så tilfelle?

 

Tips til de som møter boss 3. Dette synes jeg var den "letteste" av alle, men har aldri hatt så stor health bar, eller møtt boss med 2 flasker silisium.
Løp høyre venstre høyre venstre mens du skyter.
På bossen sitt siste liv hvor det er mange fallende platåer, kom deg så nær bossen som mulig. Her "failet" jeg en god stund da jeg skulle ta han på avstand, men skjønte etter noe tid at skuddene gjorde lite skade. Straks jeg var nesten face to face med bossen så hamret hans helse nedover hver gang skuddene traff.

Så digg! Jeg sitter fremdeles fast i biome 3 og har egentlig gitt opp, så det skulle komme en difficult balance update på mandag. Vet ikke helt om det kan gjøre sånn at det er mulig og ta biome 3 enklere eller ikke. Brukte lang tid på biome 2 men 3 er enda mere brutalt og etter å grinde biome 1 og litt i 2 så går man liksom lei.

Lenke til kommentar
raym123 skrev (9 timer siden):

Så digg! Jeg sitter fremdeles fast i biome 3 og har egentlig gitt opp, så det skulle komme en difficult balance update på mandag. Vet ikke helt om det kan gjøre sånn at det er mulig og ta biome 3 enklere eller ikke. Brukte lang tid på biome 2 men 3 er enda mere brutalt og etter å grinde biome 1 og litt i 2 så går man liksom lei.

Boss 4 er den letteste jeg har møtt så langt. (Har ikke møtt 5 eller 6).
Spillet får litt "nytt liv" etter Biome 3. Blir på en måte litt lettere, mer power i våpene.

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (10 timer siden):

Boss 4 er den letteste jeg har møtt så langt. (Har ikke møtt 5 eller 6).
Spillet får litt "nytt liv" etter Biome 3. Blir på en måte litt lettere, mer power i våpene.

Høres bra ut, men kan ikke skjønne hvordan jeg skal komme igjennom til bossen, har ikke interssse av og spille mere i biome 1-2 nå hehe. Får gi det et nytt forsøk etter oppdateringen som skal komme i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...