Gå til innhold

GF2 64mb

Protrek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et Asus GF2 64mb pro kort som er modent for oppgradering.

Men jeg skjønner ikke helt hva som er problemet i alle disse GFx diskusjonene.

For meg så virker det som Mange på disse sidene sliter mere på spill med grafikken enn det jeg gjør. selv om de har mye bedre Gfx kort

Jeg kjører så å si alle spill på nesten Max grafikk 1024x768 setter ned litt på de mest krevende detaljene. Men spilla flyter da meget bra vil jeg si.

Må oppgradere nå snart da når spilla begynner å kreve Pixelshader og Vertexshader da. (tror det var det det heter :D )

Det er vel kansje noen DX 8 og DX 9 detaljer som det ikke støtter, men jeg er meget fornøyd med det kortet enda i fall.

Men er det noen anbefalinger til hva jeg må oppgradere til?

Driver å titter litt på Ati 9600XT og FX 5700 kort, men klarer ikke helt å bestemme meg. Testene er forskjellige alt etter hvilket kort det er som blir testet syns jeg.

Prisklasse Max 2000,-

Min maskin er ellers:

Asus A7N8X2.0 Deluxe

AMD XP2500+ Barton

512mb Crusial

Asus Gforce2 64mb

ca 55gig disk (må ha mere) mye mere.

3Dmark 2001SE 5598

AquaMark3 8470

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler 9600xt! Har nettop bestilt så får det vel snart! Da kan jeg skrive hva jeg synes om det! betalte 1700 for det på multicom(extreme edition) :thumbup:

Skrevet (endret)

Jeg har også bestilt meg 9600XT. kan gi deg erfaringene mine når jeg får det!

(hvis du ikke skal bestille med det samme da)

Endret av Jerix
Skrevet
Men jeg skjønner ikke helt hva som er problemet i alle disse GFx diskusjonene.

For meg så virker det som Mange på disse sidene sliter mere på spill med grafikken enn det jeg gjør. selv om de har mye bedre Gfx kort

Jeg kjører så å si alle spill på nesten Max grafikk 1024x768 setter ned litt på de mest krevende detaljene. Men spilla flyter da meget bra vil jeg si.

Vel

Problemet er vel ikke å få spillene til å "flyte litt ujevnt" på et rimelig greit nivå (rundt 25-30fps, tenker jeg du mener). Da er det bare å ha lav oppløsning (1024x768) og ingen Anti Aliasing eller Anisotropic Filtering. Dessuten kan det hjelpe en god del å sette ned detaljene til medium eller i underkant av medium på de aller nyeste spillene... En GeForce 2 bør kunne klare det.

Problemet er at enkelte personer (Jeg er meget sterkt inkludert her) vil at spillet skal suse avgårde uten at det er mulig i det hele tatt å skille mellom enkeltbilder i grafikken. Det skal gå 100% jevnt. Da bør fps, etter min erfaring, være på rett rundt 100.

Dessuten vil vi bruke den absolutt beste grafikken som er mulig å fremskaffe. Derfor vil vi ha alle detaljer på max og 4x Anti Aliasing, 16x Anisotropic Filtering og høy oppløsning (1280x1024 eller høyere).

Hvis du har sett og følt forskjellen mellom din PC med GeForce 2 og en killer-PC med Radeon 9800XT, vil du med stor sannsynlighet bli helfrelst og kommer aldri i livet til å gå tilbake til en GeForce 2. :)

Jeg vet mye om akkurat det. Jeg syntes at en Pentium 166MMX med 2MB skjermkort var helt greit for noen år siden (10-15fps i mange nye spill)... helt til jeg fikk en T-bird på 1GHz og GeForce 2MX... :yes:

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har klart meg leenge med mitt GF2mx. Skjønner ikke at folk oppgraderer skjermkort hvert halvår og kaster vekk masse penger. Men nå nettopp bestilte jeg Aopen 5900xt for 1916kr på PsData. Jeg har sett gjennom endel tester og dette er det beste kortet man kan få til under 2000 nå..Kan klokkes masse.

Gå for det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...