Gå til innhold

Kobling av Bluetooth-høytalere i båt


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt noen aktive høytalere til båten. De er av typen Promarine bt65.
Det er et par der den ene er aktiv med innebygd forsterker, og den andre en «slave».

I følge manualen (som var av det tynne slaget) skal man koble til 12v og jording. So far, so good.

Neste steg er å gi strøm til slavehøytaleren og der ble jeg usikker. Slik jeg tolker manualen trenger man ikke koble til slavehøytaleren, da signalet skal gå hia Bluetooth. Men den må jo ha strøm! Visst ikke kunne jeg jo sendt signaler til en kopp og forventet lyd. 
 

Skal jeg koble til på lavtnivå eller høytnivå? Skal jeg bruke vanlige kobber/høyttalerkabler eller andre? Eller skal jeg koble begge?

Setter pris på svar!

Endret av Pinguen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (48 minutter siden):

Skal du bare bruke Bluetooth trenger du ikke bruke lav- eller høynivåinngangen. De er for å koble høyttalerne til en hovedenhet/spiller.

Slaven må ha strøm men får lydsignalet trådløst.

Skal kun bruke Bluetooth. 

Mr D skrev (32 minutter siden):

Det var en litt dårlig bruksanvisning, men i punkt 1 står det at man skal koble 12V kabel på baksidan av høyttalerne (i flertall, dvs alle høyttalerne).

På master: 12v og jord. Kobler så strømkabel fra «input radio» til slavehøytaler?

Lenke til kommentar

Takk for svar! Da trekker jeg opp strøm til 2 høytalere. Jeg tenkte kanskje at siden den ene heter «master» var det den aktive og «slave» var en passiv som kun skulle ha vanlig høyttalerkabel. Man får jo kjøpt påbyggingspakker med 2 slavehøytalere, men siden det er inntil 30 høytalere man kan ha støtte for, sier det seg selv at alle har innebygd forsterker.

Endret av Pinguen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...