Gå til innhold

Uønsket melding forespørsel messenger


Xebeche_

Anbefalte innlegg

Hei får av og til melding forespørsel på messenger av ukjente. Ofte Spam med linker sikkert virus og drit. Trykker aldri på dem. Men begynner å bli lei av slik tull. Hvordan unngå dem. 

Eksempel er bildet. Noen ganger er det også mer av lugubre typen

 

 

 

 

IMG_20210319_203620.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Det der ser ut som spam, jeg har aldri fått det selv. For å unngå den lugubre typen er det lurt å ikke ha bilde av seg selv som profilbilde, men en blomst eller lignende. Hver gang jeg skifter til bilde av meg selv så får jeg en melding fra en eller annen fyr i Langtbortistan.

Lenke til kommentar

Får sånne et par ganger i uken.
Jeg tror det henger sammen med at diverse nettsteder får utlevert personlig informasjon sammen med cookies relatert til reklamestatistikk og utveksling av data mellom mindre seriøse aktører.

Plutselig er kontoen din 'kjent', og det koster botter ingenting å sende melding til et par millioner mennesker ekstra, som var 'dumme nok' til å trykke OK på en samtykkeerklæring for cookies for å lese en nyhetsartikkel eller annen artikkel på en eller annen nettside.

En frisk FB-konto som bruker en ny epost-adresse som ikke brukes til noe annet og som aldri sender mail og ikke forbindes til noe annet enn FB og som har et uforutsigbart brukernavn kan nok virke en stund, helt til dataminere får tak i brukernavnet ditt gjennom at noen utleverer vennelisten sin på facebook gjennom en eller annen samtykkeerklæring.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...