Gå til innhold

Endelig har Intels PC-prosessorer fått helt ny mikroarkitektur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vesentlig mer tro på retningen som Apple har valgt.

M1 (og kommende M2) er glitrende eksempler på en langvarig og gjennomtenkt strategi som nå bærer frukter.

Intel gjør bare det de alltid har gjort. Denne serien er riktignok for stasjonære, men denne teknologien blir også overført til bærbare versjoner som dessverre har et skyhøyt strømforbruk og dermed varme og støy. Har ennå til gode å høre noen vifte på siste Macbook Pro M1 samtidig som ytelsen er høyere enn dagens raskeste i7.

Hadde nylig en Dell XPS 9500 der viftene gikk konstant. Ble så lei av dette at jeg byttet i en M1. Nå lurer jeg bare på hva Dell (og andre Intel/AMD) laptopleverandører egentlig holder på med.

Endret av Severin Suveren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker både PC og MAC, men jeg ser at Intel dessverre er langt etter Apple her. Har kjøpt meg ny Mac Mini med M1 prosessor og du behøver ikke være "Apple fantast" for å se at dette er fremtiden. Har som en over her skriver enda ikke hørt vifta etter 2 mnd bruk. Fantastisk ytelse i forhold til pris, og stabiliteten er suverent bra. Det Apple har gjort med sin nye Apple Silicon er den største tekniske endringen vi har sett de siste 10 årene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...