Gå til innhold

NFS Underground - PC'en henger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg NFS Underground, men har store problemer med å få spilt spillet. Det går greit å starte opp og kanskje kjøre 1-3 løp (veldig varierende), men så henger PC'en seg fullstendig! :thumbdown:

Det eneste som hjelper er å bruke svenske-knappen og restarte PC'en.

Neste gang kan det gå bare midtveis inn i første løpet, så er det kjørt... Har også opplevd enkelte ganger at spillet stopper og jeg hopper rett tilbake til WinXP. :mad:

Dette har jeg gjort, men uten hell:

- Oppdatert NVIDIA-drivere til siste versjon 53.03

- Patchet opp spillet til versjon 1.3.0

- Reinstallert Windows XP Professional

HJELP, hva gjør jeg nå??????????????? :cry:

Gode tips mottas med takk!!

Mvh

Roadkiller

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det problemet hadde jeg også. Har gjort alt som er å lese her på forumet, og litt til. Alle andre spill går bra på PC`n min. Men ikke det. Prøvde å bytte drivere (catalyst 3.10) osv osv. Frem og tilbake. Men nei.

Ble så irritert på hele dritten at jeg leverte greiene på Elkjøp igjen. Men for å prøve å hjelpe deg: Har du lest alle de postene som er om det spillet? Kunne hende det dukket opp noe som kunne hjelpe deg.

Skrevet

-43.45 og 45.23 driverene til nvidia er stabile i NFS:U. (egne erfaringer)

-Når det gjelder Ati, har jeg en kamerat som har gjennomført det med catalyst 3.7 driverene uten noen som helst problemer.

De siste driverene er ikke alltid best! ;)

Skrevet

Takk for tipset, skal prøve med de driverne.

Har lett rundt på forumet, men har bare funnet saker om oppstart av NFS Underground (starter opp spillet -> svart skjerm -> hopper tilbake til Windows). Har prøvd dette med å endre språk i Regional Settings, men dette hjelper ikke... Andre tips?

Ellers så har jeg en ganske høy CPU-temp, på vanlig PC-jobbing ligger det på 55-60 grader, under spilling kanskje opp mot 65 grader. Men mange sier at PC'en ikke skal bli ustabil for det nåes 75-80 grader. Noen kommentarer til dette?

Skal også sies at alle andre spill går helt utmerket, f.eks. Max Payne 2 og NFS Hot Pursuit 2...

Skrevet

Nå har jeg prøvd å nedgradere til driverne 45.23 og 43.45, men nå ble det enda verre! Spillet stoppa etter ca. 1 min og gikk rett ut i BlueScreen med beskjeden: "Beginning dump of physical memory....osv...."

Trenger flere tips her nå!!!!!!!!!!! :scared:

Mvh

Roadkiller

Skrevet (endret)

Har du mulighet til til å åpne siden på PC`n din? Hvis du har det så ville jeg prøve å gi den mere luft. Synes den er veldig varm. Jeg har hatt lignende problemer på LAN. Når det har vært varm i rommet osv. Har du lignende problemer i andre spill?

Men jeg skjønner ikke det minne-greiene...

Endret av Shotgun
Skrevet

Har mulighet til å åpne kabinettet ja, skal prøve det. Har også vurdert å kjøpe ny vifte/kjøler til CPU'n, noen anbefalinger? (Kanskje litt på siden, men jeg prøver...)

Den jeg har idag er en EKL vifte med kjøler. Ellers har jeg to 80x80 Papst kabinettvifter som blåser luft.

Har ikke problemer med noen andre spill, kun NFS Underground...

Er spillet veldig kravstor til hardware i forhold til andre spill?

Skrevet
"Beginning dump of physical memory....osv...."

Høres ut som minneproblemer. Du kan prøve å bytte slot på minnebrikken(e).

Hvis det ikke bedrer sakene kan du laste ned en trial av sisoft sandra, så tar du en minne-test/benchmark. Den finner feilen hvis det er der den ligger.

Skrevet
Men burde ikke minneproblemer ha gitt utslag i andre spill/applikasjoner oxo...? :dontgetit:

Mjaa, ikke nødvendigvis. Kommer litt an på hvor mye minne Trackmania bruker. Hvis det bruker mye og en brikke er helt eller delvis defekt legger du bare merke til det hvis den prøver å ta i bruk de(n) defekte brikken.

Skrevet

Prøvde å bytte om minnebrikkene, da kunne jeg faktisk spille lengre enn noen gang før, før det klikka...kom bluescreen med diverse tekst...

Kjørte minnetest, den var helt ok.

Tror jeg gir opp hele spillet nå, hvis det ikke er noen andre som har noen råtips. :no:

Mvh

Roadkiller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...