Gå til innhold

Flekker på skjermbildet i spill og benchmark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp byttet skjermkort til et saphire readon 9800pro 128 mb.

I enkelte spill kommer det opp "flekker" på skjermen, selv om jeg ikke har klokket kortet.

Hva er det som er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

disse kortene blir lett vaeldig varme under intens spilling, ka er tempen din ellers i kabinette?? funke vifta?? kan vere noe er galt me kortet diytt også!! ;)

Skrevet

Tempen på kortet vet jeg ikke, men cpuen ligger på 40-45. Vifta funker vertfall på kortet.

Dette kan forekomme om jeg starter maksinen om morgenen, og kjører direkte benchmark. Det er vel og merke ikke alle testen som dette skjer på.

i 3dmark01 skjer det i test 1 og 2, og i tillegg på "matrix-testene".

"Flekkene" kommer derimot ikke i test 3 og 4, og heller ikke på naturen. Rett og slett, de kommer kun i de testene. :mad:

Og i Prince Of Persia, men ikke i raven shield osv :scared::scared:

Skrevet

hmm om det er atrifact det er snakk om, så pleier de og vise seg i enten dragon elle nature testen.. men har du prøvd å installere deriver dx og s¨ånn på nytt??

Skrevet

fjernet nVidia-driveren før jeg installerte ati-driverene.

Har den nyeste driveren til ati(lastet den idag), men det førte faktisk til at jeg fikk 300 poeng mindre i 3dmark01!!!! :cry:

Har NESTEN, bare nesten, lyst til å skifte til mitt problemfrie skjermkort jeg hadde før(se signaturen)

Skrevet (endret)
fjernet nVidia-driveren før jeg installerte ati-driverene.

Har den nyeste driveren til ati(lastet den idag), men det førte faktisk til at jeg fikk 300 poeng mindre i 3dmark01!!!! :cry:

Har NESTEN, bare nesten, lyst til å skifte til mitt problemfrie skjermkort jeg hadde før(se signaturen)

jeg kjøper gjerne ditt 9800 pro jeg

betaler godt

Endret av wichtom
Skrevet

jammen, du må fjerne ALT av de gamle driverne.

jeg vet ikke om dette er problemet, men kanskje....

det finnes program for sånnt (fjerneing av de filene som ligger igjen etter uinstall)

eks guru3d.com --> let (eks nasty file remover v7etellerannet?)

300poeng mindre i 3dmark.... 3dmark er ikke alt...

det er fpsèn(e) i spill som teller, så skaff deg eks fraps, for måling av fps her, og se heller om de nye / andre driverne er bedre spesialisert for de spillene/programmene som du kjører.... smak og behag rett og slett

før du kaster kortet, send meg pm :laugh:

Skrevet

tror ikke det.

Stjal det fra faderen sin maskin som han kjøpte gjennom jobben, sånn skattefordelsaktig.

Var en genial maskin, så jeg hadde rett og slett ikke hjerte til å la et slikt grom-kort være i den maksinen og støve ned :thumbs:

Min julegave fra han til meg, uten at han viste det. Gamlekortet mitt er i hans maskin, og trives godt der! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...