Gå til innhold

Utrolig grafikk på 64k


Blue

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det handler jo om optimalisering av rutiner, dette er flinke folk. Når det er snakk om dette vs spill, så snakker man jo om 2 helt forskjellige ting. Spill skal virke realistiske, og man skal kunne bevege seg rundt i dem. Her er det lagt inn mye begrensninger i koden, derfor er de s små.Spill skal også behanlde scenarioer som er langt større, og inholder ofte mange store filmsekvenser. Nå tror jeg ikke spillbransjer jobber så mye etter å få spillene så små som mulig heller, som demoscenerene gjør, det handler mere om at det skal gå smooth og raskt (og seff, se pent ut).

tips hvis man vil se flere demoer er pouet.net

64k den demo greien

flere GB dagens spill..

Jeg er ikke i tvil om at spill designere med vilje driter i å komprimere og slike ting, de bare lar spillene ta enormt mye plass.

Lenke til kommentar

altså.. ikke sammenlign dette med dagens spill,

dagens spill bygger på objektorientert programmering som innebærer at f.eks maps/teksturer osv ikke blir hardkodet (altså ikke skrevet direkte i kode) men som filer som kan oppdateres og forandres uten at alt må oppdateres.

en annen ting er at disse karene bruker asm språk som er såpass krøkkete og vanskelig at å skrive store rutiner og spill vil ta noe grådig lang tid men mange spill/programmer bruker små rutiner som er skrevet i asm for å få det ekstra boostet der det trengs.

 

Men demo'er har alltid vært flotte de :D

 

man lager ikke ett spill for å så finne en feil for å så måtte skrive om hele sulamitten.. det kalles dårlig koding .. :)

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...