Gå til innhold

Komplett Entry Gamer - en god langtidsinvestering?


Anbefalte innlegg

Hei,

Min 10 år gamle Komplett-bygde PC valgte å avgå med døden i går. Sannsynligvis er det PSU, prosessor eller hovedkort som er årsaken, men mens jeg finner ut av det så kikker jeg på alternativer.

Jeg er ute etter en budsjett-PC, helst til godt under 10 000. Jeg har kikket på denne, Kompletts Entry Gamer.

Maskinen vil bli brukt som en allround-PC, men også en del spilling. Jeg er ikke veldig kresen på FPS og oppløsning, så 4K og 120FPS er ikke nødvendig.

Jeg har kun brukt Intel og nVidia tidligere, men er ikke fremmed for å bytte til AMD.

Grunnen til at jeg vurderer akkurat denne pakka, er at jeg ser på det som et billig innstegspunkt her og nå, for så og oppgradere det fortløpende ettersom økonomien tillater det. Jeg har et GeForce 970-kort i dag, som jeg kan putte inn i den der i mellomtiden. I tillegg har jeg mus, tastatur, skjerm og trådløst nettverkskort, så jeg kan få ned prisen på den der til 6500 kr.

Hovedspørsmålet mitt blir egentlig hvordan denne prosessoren er, og hvordan er de fremtidige mulighetene til å oppgradere denne på AM4-socketen? Er det god plass i kabinettet til å putte inn de eksisterende 2 SSDene og 1 HDD jeg har fra før?
Kom gjerne også med gode alternativer! Jeg er i utgangspunktet ikke interessert i å bygge selv.

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (56 minutter siden):

Hva er problemet med den forrige? PSU? i så fall bedre å bytte til EVGA eller litt bedre en kinesisk billig.

Generieltsett er lite vits med APU med nvidia 970 skjermkort selv om det er utdatert.

Ellers kan jo vurdere første genrasjon ryzen eller nyere intel oppsett brukt.

Skal få tak i et multimeter i morgen og sjekke om det er PSUen som er gåen. Det skjer ingenting når jeg trykker på start-knappen, annet enn at det så vidt rykker i prosessorvifta. Deretter må jeg skru av strømmen og la den tømmes helt for strøm, for å gjenskape samme rykket i vifta på nytt. Ellers skjer det ingen verdens ting.

Så det kan godt hende jeg bare bytter PSU hvis det er det som er feil. Er det prosessoren, en i7 2600K, så vet jeg ikke om jeg gidder å styre med å få tak i en ny (brukt), da vil jeg heller se på muligheten til å kjøpe nytt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...