Gå til innhold

Hvor robust er din PC?


Anbefalte innlegg

Hvor mye fysisk skade har din pc`e gått gjennom og overlevd?

 

 

Min pc, den jeg har nå?

 

-Mista ram brikka ned på en jern dings på bordet så ned på et veldig støvette gulv.

-Mista grafikkorte også.

-Kantanne på prossesoren er blit litt butte etter vakknølinga kom inn.

-LEKASJE. Vann/forstveske/uv-stoff spruta rundt inne i min data. Kom bare på grafikkkortet og på lydkortet... heldigvis ikk mer. Plukka det ut og tokk en våt klut å tørka det røft av, tokk en tørr klut etterpå og tørka det fuktige bort. Det stoffet som var sølt på var sykelig klissete. Jeg merka lekasjen med at jeg fikk dumping physikal memmory sak hele tia. Tokk da å skjekka inne i pcen, og alt vannet var ute. Grunnen til meldinganne var vel overoppheting av GPU og CPU.

-glemte å sette ut de støtte føttande etter en frakt en gang. Endte med at kassa vælva mens den var på.

 

Etter alt dette så funker den like bra som ny fortsatt. :thumbs:

 

 

 

Forige datan min gikk aldri gjennom noen fysiske påkjennelser. Har vert lit uheldig med denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. teit post, men jeg slenger meg på likevel...

 

Mista skjermen fra ca. 1,5m høyde. Frontramma og bakdelen ble slått litt fra hverandre, men den fungerte utmerket.

Har åpent kabinett og kortslutta skjermkortet ved å legge en usb-ledning oppå det, fungerer fortsatt bra selv om pc'en RS'a.

Voldtekt (modding ;))

Og diverse ting som har forsvunnet inn i vifta.

Kjøre uten CPU-vifte. Den slo seg bare av da.

Tastaturet mitt tålte IKKE å bli vaska.

Så har jeg seff mistet deler rundt omkring under montering/mekking.

Lenke til kommentar

mista kabinettet ned fra ca. 1,5 meter da jeg skulle bære det ut til bilen men det skjedde ingenting. Har kjøpt nye høytallere nå fordi de gamle var elendige men de var sinnsykt robuste. Jeg har kastet rundt med de mange ganger og de virker fortsatt like dårlig som da jeg kjøpte de! :D

Lenke til kommentar

-Holdt på og knekke hovedkortet 4 ganger ;)

-Når jeg kobla i IDE kabelen til CD-ROM'n bøyde en av de små "nålene" seg, jeg retta opp med skrutrekker, dette har og skjedd på CD-ROM + Brenner + ALLE HDD'ne mine.

-Da jeg bygce den var jeg n00b, så jeg slengte delene utover i sofaen, inkl CPU..

 

 

Denne lever da :D

Lenke til kommentar

tryna med en 21" i hendene, snublet i en dørstokk.. plasten på baksiden sprakk, skjermen lever den dag i dag :)

sitti på kompisLAN og drukket øl, kjørte den tiden kabriolet og veltet en ølboks inn i pc'n. da vart det liv i stuggu gitt! øl over hele maskinen mens den stod på, tørket opp sølet og satte hele greia på badet med en varmluftsvifte for å tørke boksen. alt fungerer enda.

Lenke til kommentar

pleier å være ganske snill mot pcn min, men under monteringen av hovedkortet klarte jeg å miste skru-trekkeren ned på hovedkortet. da ble jeg ganske redd. ;) men den funker fett..

 

- klart å søle øl i tastaturet (logitech MX 700) under et kompisLAN, men det funker fett.

 

- glemte å ta ut støtte bena på kabinettet, så når jeg skulle legge bena på den velta hele kabinettet mens det sto på.. fungerer fortsatt fett!

 

- drepte nesten PSUen med en liten kortsluttning.

 

- litt vel varm CPU til en hver tid (rundt 60-67C), men 2400+'en fungerer som smurt etter ca 1 års kontinuelig oppe tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...