El-Hadji Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 En kompis av meg har en fujitsu siemens pc med winxp piratkopi . Etter han hadde vært på lan så kommer det melding om at en systemfil mangler eller er korrupt, og det står at vi skal prøve recovery med cden, trykker "r" på den "første" skjermen. Når vi gjør det, kommer dette dos lignene greiene opp, og vi velger installasjon nr.1, for det er kun 1 . Men så kommer problemet, BLUESCREEN! "A problem has been detected and windows has been shut down to prevente damage to your computer REGISTRY_ERROR" blalbla is this the first time you see this osv. Technical Information: ***STOP: 0x00000051 (0x00000003,0x00000003,0x0000000,0xE11F0000)" Jaja tenkte jeg og startet på ny, prøve med recovery console igjen, men samme feilmelding. Så prøve vi å installere på ny, trykke enter der vi trykket "r", så komme lisensavtalen opp, vi trykket f8 og godtok, men da kom jammen meg den samme bluescreenen en gang til... Har noen peiling på hva problemet kan være? Kan det være den "veldig" "orginale" cden som er problemet eller er det harddisken som er problemet? Alle riktige og vennlige svar mottas med takk
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Hvis han kjører pirat-windows, får han bare ha det så godt
El-Hadji Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 har det seriøst noe med saken å gjøre? Broren min bruker også den samme priatkopien, bare på enn annen cd, jeg har orginalt 2k btw
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Mente ikke å være useriøs, men her på forumet har vi ikke lov til å hjelpe folk som bruker ulovlig windows.
El-Hadji Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 ok... Han kommer til å komme etter deg
AMDguru1 Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Men jeg kan vel si at enten er det kommet en skrape på cden, ellers har du problemer med harddisken. Siden han skulle på lan regner jeg med han kanskje dultet borti kanter/vegger med kabinettet. Da kan man skade harddisken. Bare en tanke
falut Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Du kan jo konntakte Microsoft sin kundestøtte å spørre om hjelp
Loomy Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Piratkopi eller ikke, det må være lov å si at dette IKKE er pga. uoriginal CD. Prøv å oppdater BIOS. Det mått jeg gjøre for å installere XP på min.
Yezz` Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Piratkopi eller ikke, det må være lov å si at dette IKKE er pga. uoriginal CD. Prøv å oppdater BIOS. Det mått jeg gjøre for å installere XP på min. Det er sikkert mye mulig at du har rett, men jeg hadde samme problemet for en stund siden, men så fikk jeg tak i en ORGINAL cd og da funka det. Men det kan vel sikkert være at cden min ikke var helt som den skulle da.
Pinhead Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 Tja, si det. At han var på LAN når filer begynte å bli korrupte kan jo tyde på at han kan ha fått virus på maskinen så jeg vil uansett anbefale å scanne maskinen for virus. Det skal vel gå med å lage noen oppstartsdisker med et virusprogram på. Alternativt kan det være pga korrupte data på disken så en scan av hele harddisken kan ikke skade. Når det er gjort så kan du prøve recovery igjen, men dette vil garantert fortsatt ikke funke. Jeg forstod ikke helt om du fikk bluescreen med en gang du startet recovery console, men du kan uansett prøve å fikse registry: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;307545 Sikkert mye mer du kan prøve, men den enkleste løsning er å redde det du kan og reinstallere.
El-Hadji Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 Det går jo ikke an å reinstallere, du kommer til lisensavtalen, godtar med f8, og TADA! BLUESCREEN! Kompisen begynner å kjenne abstinensene etter 3 dager uten cs...
StianGH Skrevet 5. januar 2004 Skrevet 5. januar 2004 (endret) OK! Dette har ingen ting med harddisken å gjøre. I den første posten din står det jo at dette har med "registry*" å gjøre. Dette kan komme av F.eks. recovery leter etter info i registryen* uten å finne informasjonen den trenger. Det kan også komme av at aktiverings koden e.l. ikke er i registryen* fordi det er en piratkopi! Jeg har i midlertid en løsning på problemet: See her, du gjør det første steget og ikke det andre. Da skulle det fungere, men jeg tror du først skal prøve uten å avbryte instalasjonen. Da skulle XP fungere fint igjen. Du trenger da ikke å "recoviere". Jeg snakker om min siste post... *Registryen er windows postkontor. Programmene sender meldinger til registry, og registry viser enten informasjon til meldingen eller plassen den skal (F.eks: C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe, hvis du starter en wav fil) Dårlig forklart ^^^^^^^^ Lykke til da! Endret 5. januar 2004 av StianGH
El-Hadji Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Skrevet 5. januar 2004 (endret) Eg komme ikkje in i windows, trodde jeg hadde skrevet det, må jeg lage en boot disk elns, føler meg utrolig dum nå... Endret 5. januar 2004 av El-Hadji
Putte@Upalux Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 At du ikke får installert win kan være at IDE kontrollene på HK er ødelagt. Samme har vært med meg. Da kom det opp at den fant ikke en fil. Prøv med ett annet HK.
Dazem Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 jeg vil anbefale at hardisken bør formateres på en annen maskin.. så prøver dere på nytt.. har alltid funket på meg. har hatt dette problemet masse av ganger... vet ikke hvorfor det hjelper at jeg bruker min brutters pc til å formatere min hdd før jeg installerer xp på nytt men.. Men det FUNGERER tydligvis. bare test..! formater ved hjelp av disk manager som er innebygd i Windows xp. Good Luck
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå