Redaksjonen. Skrevet 2. februar 2021 Skrevet 2. februar 2021 Riksrevisjonen: Politiets evne til å oppklare IKT-kriminalitet har alvorlige svakheter
Sandormen Skrevet 2. februar 2021 Skrevet 2. februar 2021 For å utdype graden ‘alvorlig’ på en litt grotesk måte Det betyr arbeidet som utføres er så slett, at om en sak kommer opp i domstolen kan den føre til frikjennelse på grunn av manglende bevis. -Det er ikke alltid indisier holder i retten. Nå tror jeg ikke politiets hovedverktøy er Google-søk, men man veit jo aldri.
pitrh Skrevet 2. februar 2021 Skrevet 2. februar 2021 Hvis jeg ikke har misforstått noe vesentlig er den aktuelle rapporten tilgjengelig her: https://www.riksrevisjonen.no/rapporter-mappe/no-2020-2021/undersokelse-av-politiets-innsats-mot-kriminalitet-ved-bruk-av-ikt - link synlig på siden.
Per Helge Skrevet 2. februar 2021 Skrevet 2. februar 2021 Det stemmer. Jeg har lenket til rapporten i artikkelen. Ellers er det noen sammendrag og oppsummeringer på riksrevisjonen.no. Per Helge Seglsten, Digi.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå