Gå til innhold

Radio til hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (2 timer siden):

Til trådstarter.

Jeg tror jeg ville brukt Blåtann og ikke bruke appen siden du synes den er vanskelig...

Du vet sikkert at du får de fleste radiokanaler gratis på Apple store.

NRK, Sveriges radio, P4 osv.

Ja den funker bra nå til blåtann :)  Kom inn på appen nå av en eller annen grunn, og wifi strength er på 0% 😕

Men vet du om alle kan koble seg på bluetoothen til audio pro? Eller er det kun de i samme nettverk som meg som kan det? Vet du hvordan jeg skrur av den veldig høye damestemmen som av og til snakker når jeg gjør noen endringer?

Endret av Galaxyx32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Galaxyx32 skrev (1 time siden):

Ja den funker bra nå til blåtann :)  Kom inn på appen nå av en eller annen grunn, og wifi strength er på 0% 😕

Men vet du om alle kan koble seg på bluetoothen til audio pro? Eller er det kun de i samme nettverk som meg som kan det? Vet du hvordan jeg skrur av den veldig høye damestemmen som av og til snakker når jeg gjør noen endringer?

Er det Siri? 🙂

Det er vel settings på iPhone, trikset var før, dvs i steinalderen å ikke holde knappen inne for lenge.

Er det samme med Android om jeg klikker hjemknapp for lenge så aktiveres Google Assistant.

Jeg tror jeg hadde skrudd av Siri, hun kan være litt masete på Bluetooth ja, jeg har min google tilgjengelig men bruker aldri det.

Synes det er enklere å søke med ord enn å snakke.

Edit instruks slå av Siri følger.

https://nor.applersg.com/how-turn-off-hey-siri-iphone

Generelt

Slå av Siri

 

 

 

 

_20210806_171833.JPG

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (50 minutter siden):

Alle i huset ditt i nær avstand kan koble på Bluetooth.

Alt som har dekning.

Men om andre skal bruke den, så må du slå av Bluetooth på din telefon, og andre slå på sin Bluetooth på sin mobil.

Ok, det var greit å vite at ikke andre kan komme å skifte sang plutselig. Men om naboen får koblet seg på bluetoothen hadde jo vært kjipt :S

Vet ikke helt hva lyden var, det kom fra audio pro når den koblet til wifi.

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (2 timer siden):

Ok, det var greit å vite at ikke andre kan komme å skifte sang plutselig. Men om naboen får koblet seg på bluetoothen hadde jo vært kjipt :S

Vet ikke helt hva lyden var, det kom fra audio pro når den koblet til wifi.

Kan hende de har lagt til en velkomsthilsen. Juster ned volum på mobilen så er det ikke så plagsomt. Siden skrur du opp volum på mobil når du hører musikk eller radio.

Bruker du blåtann så kan du skru av Wi-Fi (På Audio Pro).

Bare bruke wifi når du vil, ellers kan det fort forstyrre uten at jeg vet med din.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (2 timer siden):

Ok, det var greit å vite at ikke andre kan komme å skifte sang plutselig. Men om naboen får koblet seg på bluetoothen hadde jo vært kjipt :S

Vet ikke helt hva lyden var, det kom fra audio pro når den koblet til wifi.

Det har aldri skjedd oss på blåtann. Men har skjedd på Wi-Fi Chromecast en gang fikk vi arabisk magedanser med arabermusikk på YouTube på tvn når vi skulle se film på HBO. Det var jo naboen.

Vi er på samme fiber linje bare hver vår router..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (7 minutter siden):

Synes faktisk det var for mye bass selv om bassen er på laveste nivå. Går det ikke ann og skru bassen helt av?

At det er bra bass synes jeg er det bra med Audio Pro samt god diskant oppløsning og balanse.

Hva slags volumnivå har du?

Din er endel større en min tror jeg, og større høyttaler betyr mer bass.

Ville ha justert ned volumet...

 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (18 minutter siden):

At det er bra bass synes jeg er det bra med Audio Pro samt god diskant oppløsning og balanse.

Hva slags volumnivå har du?

Din er endel større en min tror jeg, og større høyttaler betyr mer bass.

Ville ha justert ned volumet...

 

Volumet er ikke særlig høyt, men bassen er der fortsatt på laveste volum, vil ikke plage naboene mine. Tror jeg bytter den til C5 eller C3

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (12 minutter siden):

Volumet er ikke særlig høyt, men bassen er der fortsatt på laveste volum, vil ikke plage naboene mine. Tror jeg bytter den til C5 eller C3

Jeg tror C3 er søstermodellen min, muligens med Wi-Fi og mer innstillinger som din.

3 størrelsen er mer enn nok lyd. På lavere volum som en vanlig bra radio men mye bedre lydkvalitet.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...