Gå til innhold

Radio til hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (1 time siden):

Ja det var samme greier, blir bedt om en tilgang til musikk og mediebiblioteket ditt, trykk ok og du skal være klar til å spille musikk fra mobilen.

Den iPaden er litt nyere da, men skulle vel funke på din epledings også.

Finner ikke noe storage i appen. Jeg har noen mp3 filer lagret på iCloud Drive under Downloads. Jeg finner de på mobilen, men ikke i Audio Pro control appen. Går jeg inn på "My music" i appen så ser jeg bare noen U2 sanger jeg må betale for som ikke er mine :S 

Finner ikke iCloud Drive i appen..

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (18 minutter siden):

Finner ikke noe storage i appen. Jeg har noen mp3 filer lagret på iCloud Drive under Downloads. Jeg finner de på mobilen, men ikke i Audio Pro control appen. Går jeg inn på "My music" i appen så ser jeg bare noen U2 sanger jeg må betale for som ikke er mine :S 

Finner ikke iCloud Drive i appen..

Det er ikke storage Melding på iPhone, men når du logger på første gangen så fikk jeg et varsel om å godta musikk og mediebibliotek. Her skal du trykke OK. Deretter skal det bare være å spille av musikk.

Se etter symboler på mobilen også.

Spill av iTunes og la appen og audio pro være på, når du spiller en låt og audio Pro er på så gjetter jeg at du kan klikke deg på via telefon, via nedtrekksmeny eller et symbol.

Om du ikke får til dette så kan du spille av musikken via blutooth også, er genial lyd på min via blutooth.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (20 minutter siden):

Det er ikke storage på iPhone, men når du logger på første gangen så fikk jeg et varsel om å godta musikk og mediebibliotek. Her skal du trykke OK. Deretter skal det bare være å spille av musikk.

Se etter symboler på mobilen også.

Spill av iTunes og la appen være på, når du spiller en låt og audio Pro er på så gjetter jeg at du kan klikke deg på via telefon.

 

 

Ja når jeg valgte bluetooth så fikk jeg spilt av musikken lagret på mobilen :)  Men lyden på bluetooth var mye lavere og synes også kvaliteten virket dårligere. Fikk heller ikke spilt av radio gjennom bluetooth :S Merker at det tar litt tid før ting blir registrert av og til, plutselig er volumet kjempe høyt.

Endret av Galaxyx32
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (49 minutter siden):

Ja når jeg valgte bluetooth så fikk jeg spilt av musikken lagret på mobilen :)  Men lyden på bluetooth var mye lavere og synes også kvaliteten virket dårligere. Fikk heller ikke spilt av radio gjennom bluetooth :S Merker at det tar litt tid før ting blir registrert av og til, plutselig er volumet kjempe høyt.

Jeg foretrekker å ha Pro på fullt volum og regulerer volum med mobilen.

Tror du bare må bli kjent med den.

Har du prøvd å spille musikk fra iTunes når den er koblet til Wi-Fi?

Eller har appen en musikkspiller? Det får ikke jeg sett da jeg ikke har den modellen.

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (55 minutter siden):

Lyden detter ut ganske ofte nå, og når jeg prøver gå inn på appen står det bare "connecting" i evigheter :(

Bor i en liten leilighet så synes det er rart wifi signalet er så dårlig

Hmm, hva slags router har du?

Kanskje prøve å ringe Audio Pro?

Nei det var service beklager.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (17 minutter siden):

Inteno EG400 fra GET :( Verste drittet jeg har prøvd

Ja, den har dårlig rykte. Vi bruker Asus med antenner, er ikke så dyre og bedre rekkevidde.

https://www.expressen.se/dinapengar/tech/f-secure-varnar-for-internetrouters/

Jeg forstår ikke at lyden blir dårlig på Blåtann? Audio Pro pleier å ha kontroll på dette.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Skjønner du har blitt prakket på en dårlig router av Get?

Var en som hadde samme situasjon og router han kjøpte en Mesh dings.

https://happyride.se/forum/threads/ot-hur-goer-jag-foer-att-boosta-mitt-kassa-wi-fi.3679614/

Det er mange som klager på den, jeg tror jeg hadde byttet router istedenfor Mesh.

Hva med Kjell & co? Koster kanskje 6-700 nok men er fælt å ha dårlig Wi-Fi også.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (26 minutter siden):

Inteno EG400 fra GET :( Verste drittet jeg har prøvd

Inteno EG400 funker greit hos meg, men alle dingser bruker 5 GHz, og har ikke så mange nabonettverk som kan forstyrre. Hvis du bor i blokk med mange boenheter vil det bli "trangt" på 2,4 GHz, som vil gi interferens og opplevd dårlig rekkevidde. Audio Pro-boksen du har kjøpt støtter dessverre bare 2,4 GHz.

Lenke til kommentar
Mr D skrev (2 minutter siden):

Inteno EG400 funker greit hos meg, men alle dingser bruker 5 GHz, og har ikke så mange nabonettverk som kan forstyrre. Hvis du bor i blokk med mange boenheter vil det bli "trangt" på 2,4 GHz, som vil gi interferens og opplevd dårlig rekkevidde. Audio Pro-boksen du har kjøpt støtter dessverre bare 2,4 GHz.

Ser du noen fix løsning, eller er det å heve kjøpet?

Lenke til kommentar
zanta skrev (13 timer siden):

Er det noen (under 80 år) som kjøper radioer lenger?

Ja, så absolutt. Men trenden er synkende. I 2020 ble det solgt 200.000 "reiseradioer" og 100.000 "radiomottaker med innebygd høyttaler" iflg statistikken fra Elektronikkforbundet. Til sammenlikning ble det solgt 430.000 TV-er i samme tidsrom.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Ser du noen fix løsning, eller er det å heve kjøpet?

Kablet nettverktilkobling til Audio Pro-boksen.

Hvis problemet er mange nabonettverk, så kan man laste ned app (f.eks. WiFI Analyzer) til telefonen som viser nettverkene og forsøke å sette ruteren på en kanal med minst overlappende nettverk. Men nye rutere står ofte i auto slik at de bytter kanal ved behov, og da hjelper det kanskje ikke så lenge hvis naboenes rutere endrer kanal.

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (13 timer siden):

Finner ikke noe storage i appen. Jeg har noen mp3 filer lagret på iCloud Drive under Downloads. Jeg finner de på mobilen, men ikke i Audio Pro control appen. Går jeg inn på "My music" i appen så ser jeg bare noen U2 sanger jeg må betale for som ikke er mine :S 

Finner ikke iCloud Drive i appen..

Beklager iCloud er en skytjeneste, dvs musikken er ikke fysisk på telefonen din.

Hvor mye minne har du på iPhone? MP3 burde være null stress å laste ned til ditt mobilminne, fordi det tar liten plass. Regn ut plassen det tar på iCloud og se om du har plass nok på iPhone.

Min mobil har stort sett bare Flac og Hi-rez pluss noen få kopierte slagere på MP3. Jeg liker ikke nettskyen, da jeg har lite kontroll på dette. Men har vel endel musikk lagret i mine lister hos Spotify, men det bruker jeg bare i Spotify.

MP3 og Spotify lyder veldig bra på Audio Pro her, Radio også på Blåtann.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (51 minutter siden):

Beklager iCloud er en skytjeneste, dvs musikken er ikke fysisk på telefonen din.

Hvor mye minne har du på iPhone? MP3 burde være null stress å laste ned til ditt mobilminne, fordi det tar liten plass. Regn ut plassen det tar på iCloud og se om du har plass nok på iPhone.

Min mobil har stort sett bare Flac og Hi-rez pluss noen få kopierte slagere på MP3. Jeg liker ikke nettskyen, da jeg har lite kontroll på dette. Men har vel endel musikk lagret i mine lister hos Spotify, men det bruker jeg bare i Spotify.

MP3 og Spotify lyder veldig bra på Audio Pro her, Radio også på Blåtann.

Har 64 GB minne på telefonen. Men om jeg bruker blåtann burde jeg vel kunne gå inn på audio pro control appen allikevel? Den bare loader

Lenke til kommentar
Galaxyx32 skrev (44 minutter siden):

Har 64 GB minne på telefonen. Men om jeg bruker blåtann burde jeg vel kunne gå inn på audio pro control appen allikevel? Den bare loader

Ja det tror jeg går.

Edit om du bruker Blåtann så behøver du i praksis ikke bruke Appen.

Du kan koble Blåtann, slå på Blåtann på mobilen legge til Audio pro.

Deretter gå til iPhone og spill av musikk på iCloud download..

Det er ikke vanskelig, det eneste som er litt tricky er å endre enhet, dvs om en gjest eller noe annet du har kobler seg på så må du skru av Blåtann på iPhone din først.

Eneste som er litt dumt med Blåtann er at du får kan få inn mye annen lyd, feks om du ser en snutt video, reklame, eller får varsel sms.

Fordelen derimot er som sagt at det bare er tut og kjør, siden all lyd på mobilen spilles av kan du høre YouTube på Audio Pro, iCloud, MP3, radio hva som helst.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mr D said:

Ja, så absolutt. Men trenden er synkende. I 2020 ble det solgt 200.000 "reiseradioer" og 100.000 "radiomottaker med innebygd høyttaler" iflg statistikken fra Elektronikkforbundet. Til sammenlikning ble det solgt 430.000 TV-er i samme tidsrom.

Det stemmer nok, da det er ca 240.000 personer i Norge som er 80 år eller, og 850.000 som er 67 eller mer. Jeg forstår at de som ikke har internettilgang, eller av andre grunner foretrekker radio, men kan ikke se annet enn at dette må være et fallende marked. På linje med VHS-, CD-, DVD- og MP3-spillere, hvor behovet for de fleste er dekket gjennom mobil/nettbrett.

Høres lite ut med 430.000 TVer pr år? Hvor ofte bytter folk TV? Jeg byttet TV 2 ganger i 2020.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...