Gå til innhold

LCD med smal kant

Errae

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg er ute etter lcd-skjermer med liten kant rundt, dette er fordi jeg vil bruke to skjermer...

bør helst være : hp, fsc, IBM, NEC, Viewsonic, Sony, Samsung

tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, min Samsung Syncmaster Magic 172T er igrunn det smaleste du får tak i skulle jeg mene, og er en glimrende skjerm, testvinner overalt (selv om det er en stund siden) , har 20ms, så om du skal eventuelt spille noe så holder den fint til det og, jeg har ikke sett snurten av ghosting i hverken filmer eller spill. Pluss at den er rimelig stilig av design :D

Skrevet
Vel, min Samsung Syncmaster Magic 172T er igrunn det smaleste du får tak i skulle jeg mene, og er en glimrende skjerm, testvinner overalt (selv om det er en stund siden) , har 20ms, så om du skal eventuelt spille noe så holder den fint til det og, jeg har ikke sett snurten av ghosting i hverken filmer eller spill. Pluss at den er rimelig stilig av design :D

Var pokker med dyr da.... Jeg er også på utkikk etter LCD men denne var en tusing for dyr..noen andre og anbefale?

Skrevet (endret)

glemte å si at det måtte være 19", har sjekket Samsung 193T... det er den skjermen som _ser_ smallest ut

Endret av Errae
Skrevet

Ja, den er litt dyr, men kvalitet koster, pluss at jeg sa ja siden jeg fikk tilbud om 4500 for den da jeg skulle kjøpe den :)

Skrevet (endret)
Mello:

har fått tilbud på to stk til ca 11K...

Slacker:

får ikke tak i det merket der jeg kjøper

ok, da ville jeg slått til med den skjermen der :) selv om 11k for 2 stk ikke akkurat er noe "tilbud" da....

Edit: Når det gjelder smalhet er kanskje 173T skjermene til Samsung å foretrekke siden de er en del smalere på siden, så til et dual skjerm system hadde nok det fungert bedre + at 1 stk koster 4794 uten høytalere i sokkelen under, og 4984 kr med på det billigste. Eneste minus med dem er at det er 25ms, så om du har planer om å spille litt så kan du oppleve litt ghosting, selv om det er fullt mulig å leve med det.

Endret av Mello
Skrevet

spiller ikke så meget så ghosting er ingen fare for (=

men 11K er bra når jeg ikke kjøper på nettbutikk...

Dette ser ut som en widescreen, men oppløsningen er ikke det ;D

193tsvart.jpg

Skrevet

I siste nr av PC Pro (nr 8 2003) så testet man 12 LCD skjermer. Her er målene på kantene (19"):

17mm Eizo FlexScan L767

18mm LG Flatron L1910B

19mm NEC MultiSync LCD 1960NX

19mm Samsung Syncmaster 193T

21mm Hitachi CML 190SXW

44mm SDM-HX93

Det er vel egentlig bare Sony som er "ubrukelig" til ditt bruk blant disse.

Skrevet

ubrukelig å ubrukelig ;D når jeg først skal kjøpe to skjermer og kjøre dualscreen, vill jeg ha de nærmest mulig (=

Eizo har jeg hatt før (crt) og jeg var VELDIG fornøyd med den!

Skrevet
muligens 95grader... hvordan det ?

Da vil ikke skjermene stå helt inntil hverandre mao er det kanskje ikke noe poeng i å kutte ned de siste millimetrene av skjermramma. De må enten stå 90 grader i forhold til bordet eller stå på en rett linje for at det ikke skal dannes en V mellom dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...