Gå til innhold

p4 3.0ghz 800 cpu klokking?

Framerate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kompis kjører denne på 3,4 Ghz med standard vcore på et Abit IC7-MAX3 kort, null problemer. Standardkjøleren fungerte bra, da den ikke ble noe særlig varmere.

Skrevet (endret)

hmm dette høres jo bra ut :yes:

Jeg har abit IC7-G hovedkort men noe heller ymse ram :dontgetit: ramen skifter jeg nok ut når jeg har behov får å klokke pcn min ;)

Endret av megakrølle
Skrevet (endret)
Har 3.0C selv kjører 3.675 helt stabilt på 1.55V

det er jo bra ca 22% økning eller? men åssen vifte har du da? kansje vann?

Endret av megakrølle
Skrevet
Har hatt den selv og kjørte 3,5 med luft og 3,72 med vannkjøling dette 100% stabilt

hva er poenget med å ha en prosssesor på 3,7 gh? bare til å brife med eller?

Skrevet
Har hatt den selv og kjørte 3,5 med luft og 3,72 med vannkjøling dette 100% stabilt

Hva er poenget? For det første så blir det bedre ytelse. Og for det andre så er det noe som heter overklokking som er en hobby. Når man har starta så blir man hekta. Å tyne ut den siste mhz er en deilig følelse ;)..

Skrevet

Hva er poenget? For det første så blir det bedre ytelse. Og for det andre så er det noe som heter overklokking som er en hobby. Når man har starta så blir man hekta. Å tyne ut den siste mhz er en deilig følelse ;)..

Riktig derfor kjører jeg på 4,0 nå, desverre kommer jeg ikke lengre og er derfor på utkikk etter ny cpu. :D:D

Skrevet

Husker ikke hvem, men det er en på forumet som har siggen "Overklokking er vanedannende."

Og jepp, kunne ikke vært mer enig :thumbup: Når du først har prøvd overklokking er det ingen vei tilbake. Og gud fordømme den dagen jeg oppdaget temperaturmåling på cpu :wow: Har hatt mye hodebry siden det :roll:

Skrevet
Har 3.0C selv kjører 3.675 helt stabilt på 1.55V

det er jo bra ca 22% økning eller? men åssen vifte har du da? kansje vann?

Ønsker meg vann, men har bare en Zalman CNPS 7000 Alcu.

Skrevet
noen som kan spå hvor langt jeg når med dette opsettet + standard boxed vifte?

Du kommer nok som sagt til 3.4GHz, rundt der ;)

Skrevet

Jeg kjører min på 3,5GHz. Dette med Boxed kjøler. Idle ligger den rundt 30 grader. Ved spillig og andre tunge apps, ligger den på 55-57 grader. Ikke opplevd noe ustabilitet enda. :yes: Kjørt den slik i noen månder nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...