Gå til innhold

Abit IC7 Max 3


EDB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare gode ting ved IC7 MAX3! Av egne erfaring. Masse muligheter, b.la 6 sata porter. Anbefales på det sterkeste!

 

Deuce: Er det AGP og PCI lock på det?Ingen ting har gått galt hos deg?Er det stabilt?

Ingen ting har gått galt nei! Om du vil velge å ha på eller av AGP og PCI lock velger du selv. Setter du den på fixed, så er den på.

Systemet er stabilt som pokkern!! :yes:

Lenke til kommentar

Fikk det på fredag, og er kjempe fornøyd! OTES løsningen er genial! Har vifta på den på 50% da hører jeg den ikke over resten av systemet(wd-diskene..) og den kjøler dritt bra! Eneste jeg kan utsette på det er at vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v.. Men dette er det lett å fikse, og de nyeste korta er det fiksa på..

 

Alt i alt et ekstremt bra kort!

Lenke til kommentar
vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v

 

Hvaer vidmm?? Og er det god plass til cpu vifte?

vdimm er volten til ramen. Skal du klokke ramen mye trenger du å stille på volten når du har kommet til et visst punkt der den ikke klarer mer på "standard" volt. Akkurat som på CPU'en. Når du klokker den, klokker du den først så langt du kommer med standard volt. For å komme høyere må du opp med volten.

 

MAX3 kortet er angitt for å klare 3.2V på ramen. Men over 2.8V blir det ustabilt. Som C0bra sa, så har abit fiksa dette, og hvis du venter litt, vil norske webshopper ha disse fikset versjonene inne på lager. Dette gjelder da hvis du skal klokke ramen. Hvis du ikke skal klokke noe i det hele tatt, så bare kjøper du det nå.

 

Jeg har lest endel reviewer av MAX3 der de sier at det er dårlig plass til CPU kjøler. Jeg mottok mitt MAX3 kort nå på fredag som var, sammen med C0bra. Jeg hadde litt i bakhode om hvordan det skulle gå med å få på plass CPU kjøler. Men faktisk, så er det ikke så galen plass allikevel. Det er akkurat nok plass til at du får den på og av igjen. Men hvis du skulle få problemer med å få plass til CPU kjøler, er det jo bare å fjerne OTES kjølingen, så har du allerede 5 cm ledig på den ene siden.

 

For ett par uker siden var jeg UTROLIG itvil på hvilket hk jeg skulle kjøpe. Det sto mellom ASUS P4C800/DELUXE/E-DELUXE eller Abit IC7-MAX3. Så jeg tok på en måte sjansen og gikk for Abit IC7-MAX3. Og jeg kan fortelle at jeg ikke angrer ett sekund! Dønn stabilt, og ingen problemer. Kortet har masse og tilby, og ikke minst, det ser bra ut :cool:

Lenke til kommentar

Har ett slikt kort, bare lovord fra meg, bortsett fra at OTES kjølingen bråker en del når det går for fullt, kan fixes greit med f.eks speedfan.

 

Er klokkevennlig, kjører 2,6c @ 3,25 fjell stabilt, og det er mer og hente om man vil øke spenningen på cpu'en

 

Har og Zalman 7000cu kjøling, er helt perfekt, og anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Fikk det på fredag, og er kjempe fornøyd! OTES løsningen er genial! Har vifta på den på 50% da hører jeg den ikke over resten av systemet(wd-diskene..) og den kjøler dritt bra! Eneste jeg kan utsette på det er at vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v.. Men dette er det lett å fikse, og de nyeste korta er det fiksa på..

 

Alt i alt et ekstremt bra kort!

Hei! Har også et Abit IC7-MAX3 kort. Er fornøyd med det. Men minnespenningene hos meg og blir veldig ustabile når jeg setter dem over 2.8v.

Du skriver at det er lett å fikse. Kan du forklare meg hvordan?

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Fikk det på fredag, og er kjempe fornøyd! OTES løsningen er genial! Har vifta på den på 50% da hører jeg den ikke over resten av systemet(wd-diskene..) og den kjøler dritt bra! Eneste jeg kan utsette på det er at vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v.. Men dette er det lett å fikse, og de nyeste korta er det fiksa på..

 

Alt i alt et ekstremt bra kort!

Hei! Har også et Abit IC7-MAX3 kort. Er fornøyd med det. Men minnespenningene hos meg og blir veldig ustabile når jeg setter dem over 2.8v.

Du skriver at det er lett å fikse. Kan du forklare meg hvordan?

 

Mvh Eirik

Du må fjerne MC64 capen på hovedkortet. Den finner du på nedsiden av dimm slottene, ved winbond "chippen". For å fjerne den kan du enten bruke ett loddeapparat, eller en liten spiker/nål, ta en hammer og banke den bort. Men hvis du skal gjøre det må du være forsiktig å ikke komme borti noe annet.

 

Har tenkt til å gjøre denne modden selv om noen dager. Da blir vdimm stabil på opp til 3.2V. Eneste er at mange klager over at VTT er for lav. Det blir ikke fikset ved å gjøre dette. For å fikse VTT problemet må du på baksiden på hovedkortet å kutte en forbindelse. Kommer ikke akkurat på hva det heter det du må kutte. Så må du lodde på en motstand på MC50. Det er en komplisert mod som jeg kan vise deg link til når jeg kommer hjem. Sitter på skolen nå ;)

Lenke til kommentar
har tenkt å kjøpe meg et ic7 jeg også men hva er forskjellen fra den ic7 serien egentlig, vet ikke om jeg trenger max3, fordi jeg bruker ikke sata disker..

og har nettverkskort..

SATA blir helt sikkert nødvendig i fremtiden. :yes: Og onboard LAN kan være kjekt å ha, da slipper du å bruke et PCI spor til nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Fikk det på fredag, og er kjempe fornøyd! OTES løsningen er genial! Har vifta på den på 50% da hører jeg den ikke over resten av systemet(wd-diskene..) og den kjøler dritt bra! Eneste jeg kan utsette på det er at vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v.. Men dette er det lett å fikse, og de nyeste korta er det fiksa på..

 

Alt i alt et ekstremt bra kort!

Ja otes kjølinga er genial, bare man stiller ned hastigheten til 50% så høres den ikke. Bare de ******* WDC-diskene som surrer på X antall db. Fysj, må få bytta disse ut i Seagate :yes:

Lenke til kommentar
Fikk det på fredag, og er kjempe fornøyd! OTES løsningen er genial! Har vifta på den på 50% da hører jeg den ikke over resten av systemet(wd-diskene..) og den kjøler dritt bra! Eneste jeg kan utsette på det er at vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v.. Men dette er det lett å fikse, og de nyeste korta er det fiksa på..

 

Alt i alt et ekstremt bra kort!

Ja otes kjølinga er genial, bare man stiller ned hastigheten til 50% så høres den ikke. Bare de ******* WDC-diskene som surrer på X antall db. Fysj, må få bytta disse ut i Seagate :yes:

Må si meg helt enig.. på 50% hører du ikke otes vifta over WD disker, og den kjøler fremdeles veldig bra!

Lenke til kommentar
Fikk det på fredag, og er kjempe fornøyd! OTES løsningen er genial! Har vifta på den på 50% da hører jeg den ikke over resten av systemet(wd-diskene..) og den kjøler dritt bra! Eneste jeg kan utsette på det er at vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v.. Men dette er det lett å fikse, og de nyeste korta er det fiksa på..

 

Alt i alt et ekstremt bra kort!

Ja otes kjølinga er genial, bare man stiller ned hastigheten til 50% så høres den ikke. Bare de ******* WDC-diskene som surrer på X antall db. Fysj, må få bytta disse ut i Seagate :yes:

Må si meg helt enig.. på 50% hører du ikke otes vifta over WD disker, og den kjøler fremdeles veldig bra!

Kjøler nesten like bra som på 100%, temperaturen stiger ikke mer enn ett par grader. Så det er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Fikk det på fredag, og er kjempe fornøyd! OTES løsningen er genial! Har vifta på den på 50% da hører jeg den ikke over resten av systemet(wd-diskene..) og den kjøler dritt bra! Eneste jeg kan utsette på det er at vdimm spenningen blir veldig ustabil over 2.8v.. Men dette er det lett å fikse, og de nyeste korta er det fiksa på..

 

Alt i alt et ekstremt bra kort!

Hei! Har også et Abit IC7-MAX3 kort. Er fornøyd med det. Men minnespenningene hos meg og blir veldig ustabile når jeg setter dem over 2.8v.

Du skriver at det er lett å fikse. Kan du forklare meg hvordan?

 

Mvh Eirik

Du må fjerne MC64 capen på hovedkortet. Den finner du på nedsiden av dimm slottene, ved winbond "chippen". For å fjerne den kan du enten bruke ett loddeapparat, eller en liten spiker/nål, ta en hammer og banke den bort. Men hvis du skal gjøre det må du være forsiktig å ikke komme borti noe annet.

 

Har tenkt til å gjøre denne modden selv om noen dager. Da blir vdimm stabil på opp til 3.2V. Eneste er at mange klager over at VTT er for lav. Det blir ikke fikset ved å gjøre dette. For å fikse VTT problemet må du på baksiden på hovedkortet å kutte en forbindelse. Kommer ikke akkurat på hva det heter det du må kutte. Så må du lodde på en motstand på MC50. Det er en komplisert mod som jeg kan vise deg link til når jeg kommer hjem. Sitter på skolen nå ;)

Hehe. Jeg trodde det skulle være lett :p :\ Men men. Har du mulighet for å ta et bilde når du gjør denne modden? Slik at jeg ser hvordan den ser ut og hvordan du gjør det!!

 

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg trodde det skulle være lett :p :\ Men men. Har du mulighet for å ta et bilde når du gjør denne modden? Slik at jeg ser hvordan den ser ut og hvordan du gjør det!!

 

Mvh Eirik

Faktisk er ikke modden så vanskelig, den som får vdimm stabil opp til 3.2V. Men VTT modden er vanskelig, og den har jeg ikke tenkt til å prøve meg på, desverre. Den går over mine kunnskaper :p

 

Men jeg skal selvfølgelig legge ut bilder her og beskrive hvordan jeg gjorde det.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...