Dipso Skrevet 24. oktober 2001 Skrevet 24. oktober 2001 Jeg kjører nå win98/winXP (oppgraderte fra win2k til XP nå nylig) Jeg bruker ikke win98 lenger og har fjernet dualboot valget når jeg starter opp. Finns det noen mulighet for å avinstallere windows 98 slik at jeg bare sitter igjenn med windowsXP? jeg kan jo bare slette 98 men jeg hadde håpet det fantes en mere "ortodoks" metode. -Dip :smile: [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-10-24 15:50 ]
Snowey Skrevet 2. april 2003 Skrevet 2. april 2003 Jeg kjører nå win98/winXP (oppgraderte fra win2k til XP nå nylig) Jeg bruker ikke win98 lenger og har fjernet dualboot valget når jeg starter opp. Finns det noen mulighet for å avinstallere windows 98 slik at jeg bare sitter igjenn med windowsXP? jeg kan jo bare slette 98 men jeg hadde håpet det fantes en mere "ortodoks" metode. -Dip :smile: <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-10-24 15:50 ]</font> Jeg har også dual boot med WIN XP og WIN98 og skal gjerne ha slettet WIN98 / gjøre samme operasjon som "Dispo". Er det noen nå som kan gi råd om hvordan jeg kan fjerne Win98. Håper på bedre lykke enn det "Dispo" hadde . snowey
alexf Skrevet 2. april 2003 Skrevet 2. april 2003 skaff deg en bootable winXP cd og formater alt før du installerer på nytt
Mr.Rogers Skrevet 3. april 2003 Skrevet 3. april 2003 Nå er ikke jeg noe flink på dette, men går det ikke å fikse noe i system-avansert-oppstart og gjennoppretting?
b-real Skrevet 3. april 2003 Skrevet 3. april 2003 Hei. Normalt sett så er det bare å slette win98 og formatere partitionen som Win98 lå på.
Rocket Skrevet 3. april 2003 Skrevet 3. april 2003 heisann er ikke helt sikker, men det skulle i teorien bare være å slette win98partisjonen, og oppdatere mbr ellers kan dere jo se på www.windows.no for mer informasjon husker jeg ikke feil, så står det noe om dualboot der lykke til
Ueland Skrevet 3. april 2003 Skrevet 3. april 2003 åpne filen c:boot.ini og slett win98 fra valget :-)
mac1334 Skrevet 3. april 2003 Skrevet 3. april 2003 Gjør det på denna måten: Høyreklikk på Min Datamaskin, velg egenskaper, så trykk på Avansert og trykk deretter på Oppstart og gjennomretting og fjern hakene på de to øverste boxene. Litt dårlig forklart kanskje, men men....
Egil.B Skrevet 3. april 2003 Skrevet 3. april 2003 hold inne shift mens du trykker på win98 mappen og delete
Snowey Skrevet 3. april 2003 Skrevet 3. april 2003 Takk for alle råd ! Jeg går for løsningen med å slette WIN98 og endre boot.ini filen. snowey
b-real Skrevet 4. april 2003 Skrevet 4. april 2003 Takk for alle råd ! Jeg går for løsningen med å slette WIN98 og endre boot.ini filen. snowey Jeg trodde du hadde gjor det. (dunke hode) Og så spurte du om at du så kunne slette Win98 uten noen problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå