Jump to content
Guest c5d3d...654

Posten rotet bort pakke!

Recommended Posts

Guest c5d3d...654

Fikk melding i dag fra kjøper at varen var kommet :) så da har det ordnet seg. Men da vet jeg heretter at jeg må avtale med kjøper hvem som skal dekke hva når noe sendes på billigst måte. Sporing med post byr på ekstra utgifter.

Aldri hatt problemer med dette, så jeg har ikke tenkt så på det. Dere blir ikke enige dere heller. Men en kvittering er ubrukelig, da det står dato, vekt og sted varen ble levert. Kan ta hvilken som helst kvitteribg da.

Hadde jeg kjøpt og ikke fått den, hadde jeg kanskje følt meg lurt. Men jeg tenker at jeg hadde da vel ikke hatt så mye å stille med dersom jeg handlet privat?! Men selger har også en risiko, at mottaker kan si at de ikke fikk den... 🤔

Anonymous poster hash: c5d3d...654

Share this post


Link to post
bjoeoeks@gmail.com skrev (6 minutter siden):

Sendte pakke med julegaver til 5 personer i London i november. Pakken hadde sporing, men kom akdri frem. Den var verdt kr 4500 NKr. Postens erstatning er Nkr 1080.. TOTAL ANSVARSFRASKRIVELSE

Men hadde ikke du og et ansvar da for å sjekke at tjenesten du betalte for faktisk forsikret den reelle verdien til pakken?

  • Like 2

Share this post


Link to post
nomore skrev (8 minutter siden):

Men hadde ikke du og et ansvar da for å sjekke at tjenesten du betalte for faktisk forsikret den reelle verdien til pakken?

Når ting er som de er har du selvsagt rett i det, men jeg føler at det burde være underforstått at når du betaler for å få noe transportert, så overtar transportør det hele og fulle ansvaret for godset. Jeg mener det ikke er holdbart at du må lese 2300 ord i standardvilkårene før du kommer til biten som regulerer erstatning for tapt gods når disse avviker fra hva en person uten forkunnskap kunne forvente.

(Alt over er altså meninger om hvordan ting burde være, ikke en beskrivelse av hvordan det faktisk fungerer. Posten har sikkert sitt på det tørre her.)

Share this post


Link to post
Vegard# skrev (1 minutt siden):

Når ting er som de er har du selvsagt rett i det, men jeg føler at det burde være underforstått at når du betaler for å få noe transportert, så overtar transportør det hele og fulle ansvaret for godset. Jeg mener det ikke er holdbart at du må lese 2300 ord i standardvilkårene før du kommer til biten som regulerer erstatning for tapt gods når disse avviker fra hva en person uten forkunnskap kunne forvente.

(Alt over er altså meninger om hvordan ting burde være, ikke en beskrivelse av hvordan det faktisk fungerer. Posten har sikkert sitt på det tørre her.)

Men er det ikke naturlig at tjenestetilbyder tar ulikt betalt for å frakte en pakke til en verdi av 500 kr vs en pakke til 50000 kr?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...