Gå til innhold

Matebook x pro (13 000,-) vs. matebook 2k touch (10 000,-)


Anbefalte innlegg

Klarer ikke helt se store forskjellen mellom disse laptopene bortsett fra at x pro (13 000,- nedsatt fra 20 000,-) har 1tb ssd og 2k touch har 512 gb (10 000,- nedsatt fra 14000 ,-)?

Begge har i7, 16gb ram, 2k touch har bedre grafikkort 350mx vs 250mx?. Ser x pro har høyere oppløsning med 3000x2000 mot 2160x1440 på 2k touch. Ser en av anmeldelsene på elkjøp.no sier at byggekvaliteten på x pro er bedre, andre materialer osv.

https://www.komplett.no/product/1161540/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/ultraportable/huawei-matebook-14-2k-touch-space-grey#

vs.

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/167026/huawei-matebook-x-pro-2020-barbar-pc-gra

Hvilken av de to laptopene er det beste kjøpet? For meg personlig betyr ikke forskjellen i lagringsplass noe særlig, så 1tb vs. 512gb bekymrer ikke. Vet noen om andre bedre kjøp i denne prisklassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du ute etter gaming? Eller trenger du den bare for vanlig bruk? Jeg kan av erfaring si at en Mac til samme pris vil vare mye lengre enn begge disse. Som mange andre her har jeg jobbet med IT, og sett alle mulige Macs fra forrige 10år i vell fungerende stand. Jeg personlig har hatt en Mac i 7 år, som jeg betalte 8000 for i 2013, som er lynrask enda den dag i dag etter ekstremt mye og tøft bruk. Det eneste problemet er at M tasten sluttet å fungere, og derfor tenkte jeg jeg skulle unne meg en ny en i år. Med 15% avslag på elkjøp får du en Pro for 14000, og jeg skal garantere deg at den vil vare lengre enn noen annen pc du har hatt :) 

Lenke til kommentar

Kan ikke kommentere forskjellen, men vil si at X Pro er en veldig bra maskin og til denne prisen er den et veldig godt kjøp nå. Skjermen er helt konge, 3000x2000 oppløsning er genialt, fikk meg til å innse hvor uegnet 16:9 formatet er til praktisk brukt.  Touch screen er suverent over mus endel ganger, f.eks gestures til zoom og trykke på pop-ups. Tastaturet er utmerket, samme med musepadden og fingeravtrykksleser. Alt virker solid og gjennomtenkt. 10 gen intel er iallefall en god oppgradering fra 8.gen mtp strøm og effektivitet. 

Jeg ville dog heller hatt en litt tyngre og tykkere laptop, med litt mer cpu/gpu-kraft. Det er nok ikke lang tid til denne er ganske foreldet i forhold til en M1 mac eller amd-basert x86. Ut fra det perspektivet kan det være greit å kjøpe den billigste og legge differensen i en oppgraderingspott i halvnær fremtid. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...