el-asso Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Tester de to Twinmos PC 3200 brikkene mine (2 x 512 MB). På test 1-7 får jeg 8 feil på den ene og 9 feil på den andre. Når jeg søke på forumet ser jeg at andre opererer med 100.000 vis av feil så jeg går ut fra at mine brikker er ok eller hva ?
ØW Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 (endret) Bør vel helst ikke ha noen feil da... Program og spill krasjer fort dersom cpu blir matet med korrupte data. Er en ustabil maskin akseptabelt? -Ikke her iallfall. Hadde lignende feil i memtest86 på mine gamle brikker. (twinmos pc3200 m/winbond 2*512MB) Hadde problemer med spill som krasjet, og maskina var ikke prime95 stabil. Byttet brikker, og maskina har vært dønn stabil siden. (twinmos twister) Problemet var at minnebrikkene ikke var kompatible med hovedkortet, det var ingenting i veien med brikkene. (msi delta ilsr) Endret 4. januar 2004 av ØW
granhus Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 åssen funker det programmet? du bare svir iso'en på en CD og booter på den? ikke no krav til hk eller minne?
el-asso Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 (endret) Maskina mi er alt annet enn god. Minnedump og div. feilmeldinger forekommer hyppig. Har blant annet problemer med InstallShield (får ikke installert spill/programmer som bruker dette) dette inkluderer selvsagt Prime95 Men jeg mistenker XP-Pro for å ha føkka seg til p.g.a . virus jeg hadde for en tid tilbake. Edit: eller kan det være minne ? Endret 4. januar 2004 av el-asso
Bludd Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Når du kjører med flere minnebrikker er det en idé å teste de hver for seg. I default-testene i Memtest86 skal du helst ikke ha noen feil da disse ofte indikerer hardware-feil. Extended-testene (som ikke kjøres uten at du velger dem) avdekker kun transiente og mer obskure feil. Hvis du får feil på en eller begge brikkene når du tester de alene i Memtest, bør du returnere dem med en god feilbeskrive (og du kan godt nevne Memtest og hvor mye feil du får der).
Bludd Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 (endret) åssen funker det programmet? du bare svir iso'en på en CD og booter på den? ikke no krav til hk eller minne? Du får lese på hjemmesida www.memtest86.com Du trenger ikke bruke iso-versjonen; det fins en floppy-versjon. Endret 4. januar 2004 av Bludd
ØW Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Maskina mi er alt annet enn god. Minnedump og div. feilmeldinger forekommer hyppig. Har blant annet problemer med InstallShield (får ikke installert spill/programmer som bruker dette) dette inkluderer selvsagt Prime95 Men jeg mistenker XP-Pro for å ha føkka seg til p.g.a . virus jeg hadde for en tid tilbake. Edit: eller kan det være minne ? Vil sterkt anbefale en ny installering av windows. Men uansett ville jeg ha sendt inn de minnebrikkene til butikken du kjøpte dem. Hvis de tester dem OK, blir de bare byttet i en annen type/merke som forhåpentligvis fungerer bedre sammen med hovedkortet ditt.
RS2000 Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 åssen funker det programmet? du bare svir iso'en på en CD og booter på den? ikke no krav til hk eller minne? Programmet krever nesten ingenting. Har brukt det på en 386 med 8 MB RAM.
el-asso Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 Har testa dem hver for seg ja. Som sagt 8 feil på den ene og 9 på den andre tilsammen i test 1-7 (default testene)
Bludd Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 Har testa dem hver for seg ja. Som sagt 8 feil på den ene og 9 på den andre tilsammen i test 1-7 (default testene) Lever dem tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå