Gå til innhold

Digitalt sammenkoblede lastebiler skal senke drivstofforbruket og bedre trafikksikkerheten – testet på E6 i nord [Ekstra]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er galskap satt i system. Hvor ofte vil en ha tre trailere som skal starte på samme sted og lesse av på nøyaktig de samme stedene? For ikke å snakke om problemet med forbikjøring som nevnes i artikkelen. Forsøket kan være nyttig med hensyn til en gang for alle å avvise mulighetene for sammenkopling av vogntog på tofelts veier en gang for alle!

Det må også være ualminnelig stressende for de to sjåførene i de bakenforliggende bilene å være så godt som maktesløse med hensyn til å ivareta sin sikkerhet og et altfor stort ansvar for fører av første bil å sitte med ansvar for to biler i tillegg til egen.

Og ingen kvantifisering av hva en ville kunne spare. Å få noe data ut fra enkel test på firefelts vei med konstant hastighet, burde en i det minste klart å legge fram.  

Endret av Ketill Jacobsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...