Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Effektanlegg, gir det mye mer lyd?


FooKer

Anbefalte innlegg

Vurderer effektanlegg på bimmeren min, har chip'et den og satt på K&N luftfilter.

 

Men jeg jeg har hørt at effekt anlegg gir mye mer støy, jeg er ikke så sugen på å kjøre på 'fri eksos', dvs jævlig bråkete. Finnes det effektanlegg som gir effekt uten for mye støy?

 

Ca pris på noe sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp Remus bakpotte, samt alt fra katta og bak er 2 1/4 tomms og eg merker ikkje at det er mye lyd uten om når eg gir på, og da er det jo ønskelig.

Men Remus rustfritt får du ikkje billig. Betalte 4000 for bakre del i 2 1/4

Endret av Zagato
Lenke til kommentar

Er Cone tror jeg, dvs, jeg har fjernet den orignale luftfilter boksen og monter på K&N filteret direkte. (måtte ha et 10 cm rør mellom filter og tilkoblingen, ble anbefalt av dem jeg kjøpte det av.

 

Det gir jo ok lyd fra motoren. Men er det ikke mindre motstand dvs mindre støydemping osv i et effektanlegg som gir effekten? Kan noen forklare hva et effektanlegg gjør i forhold til original anlegget?

 

(r6 i 320 gir orignalt en fin brom brom lyd osv men ikke høy lyd)

Lenke til kommentar

Et såkalt effektanlegg har større gjennomstrømming enn et orginalt anlegg. Både fordi det som oftest har større diameter på rørene, men demperne er også laget på en annen måte. Det er et rør med demping rundt rett og slett. Kjøper du kun bakre del er det ingen fare for at det blir for mye lyd for deg. Fjerner du en av demperne eller katten, blir det derimot fort litt mye lyd.

 

Du får eksos i mange forskjellige prisklasser, men dersom du ikke har turbo feks (som må ha litt mottrykk og bra downpipe) er det egentlig hipp som happ hva du kjøper. Mange prater dritt om Simons som vel er et av de billigste anleggene, jeg har hatt det på to biler og det funker like bra det som de andre jeg har prøvd, Remus og Supersprint.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Ingenting som er så teit som en riskoker med loff-enderør og 75hk.. :)

 

Mest effekt uten mer lyd? Stort sett alle anleggene gir mer pyd pga mer demping. Effekten du får fra et typisk system er mer akademisk enn reell. Kjøp deg et som ser bra ut og som passer prismessig du.

Endret av drkaos
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

drkaos skrev:

Selvfølgelig. Ingenting som er så teit som en riskoker med loff-enderør og 75hk..

 

Den skal eg vær enig i. Nå ville eg aldri nedverdiga meg å kjøpe en riskoker med 75 hk heller, her er det italiensk som teller og med bare 160 hk på 2 liter er Remuspotta litt drøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...