Gå til innhold

Telenor swap vs Samsung upgrade+


Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe meg ny mobil med swap eller upgrade+.

Ser at det er billigere månedspris med upgrade+, men det er vel fordi den skal betales over lengre tid. 

Har yng-abonnement hos Telenor så jeg får forsikringen inkludert. 

Spørsmålet mitt er da egentlig om det er noen fordeler/ulemper med hver av dem? Og evt noen som i det hele tatt har prøvd upgrade+ i praksis, og ser at det faktisk fungerer uten problemer?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forstått det sånn at du kan avslutte upgrade+ avtale etter 1 år uten å gå inn i ny avtale som du må med swap. 

Forsikring er visstnok også inkl i oppgitt pris på upgrade+ de 2 første årene (ingen forsikring siste x mnd) 

 

Du slipper også å ha abo hos Norges dyreste mobiloperatør for å inngå ny avtale 😎

Totalpris etter endt avtale er nok ca det samme

Lenke til kommentar
saks6 skrev (5 timer siden):

Hei!

Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe meg ny mobil med swap eller upgrade+.

Generielt får du nok bedre avtale å selge mobilen på finn en å vurdere telia, eller andre brukt tjenester er ganske utrolig man får kun 200 kr for xiomi m5 tipper xiomi mix 3 5g er telia kun villige å gi 500 kr for så du bør sjekke hva en brukt mobil er verdt ellers blir du lurt for man blir som regel lurt med slike avtaler.

Sitat

Har forstått det sånn at du kan avslutte upgrade+ avtale etter 1 år uten å gå inn i ny avtale som du må med swap. 

Forsikring er visstnok også inkl i oppgitt pris på upgrade+ de 2 første årene (ingen forsikring siste x mnd) 

Tror det er vanskelig i praksis, er en grunn for det er bindingstid, er det skal være vanskelig å kanselere avtalen, hjelper lite hvis det er forsikring om det er garantisak og produsenten ikke vil betale. Så det finnes alltid mulighet for å gå på tap.

For det er mulig posten betaler mere en telia\telenor hvis mobilen blir skadet ved frakt eller borte ved sending.Men forutsetter du kan vise kvittering.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...