Gå til innhold

Minnefeil? Kan ikke flytte eller kopiere ting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette problemet ligner på det eg hadde da eg kjøpte PC'n, da hadde eg valgt feil ram-brikke, og alt gikk ad undas.. Eg fikk heldigvis bytte den inn i en som "likte" hovedkortet mitt og alt har gått bra siden d. Men nå, ett par måneder etterpå begynte vinduer å lokke seg, og eg ble nektet adgang til alle mapper, spill, programmer.. absolutt alt! Eg formaterte på nytt, la inn alt d nødvendige og håpet på det beste, og d funket fint! men neida, 10 min etterpå kunne eg ikke flytte på ikoner, kopiere ting.. samme feil som da hovedkortet ikke likte den første ram-brikken min! HJELP! Ka er feilen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2: minnefeil kan du teste med memtest86 3.0

Kan du fortelle hvor man finner memtest86 3.0?

(Holdt på å installere OS på en maskin, men så oppsto det problemer med kopiering/lagring av en del av filene. Etter litt "lirking" frem og tilbake så kom jeg stort sett videre med problemfilene, og fillastingen gikk fint inntill problemene oppstod på nytt og til slutt crashet det hele. Trodde først det var feil i CD, CD-leser eller HD, men etter å ha prøvd litt frem og tilbake var det skifte av RAM som løste problemene. Vil gjerne se om det virkelige er noe galt med RAM'en eller om det bare var kombinasjonen av MB og RAM som ikke funktet.)

Skrevet (endret)

Det kan være en av "processes" som "mangler".

Note:

Dette er "tatt ut" av XP

Når du trykker Alt+Ctrl+Del får du opp vindus behandlig (eller noe sånt), så trykker du på "Processes" tabben (hvis det er engelsk), 2. til venstre. Her kan det være en "svchost.exe" mangler. Jeg har merket dette selv. Hvis en av "svchostene" tar 97-99% av cpu'en, da "ender" jeg den. Etter dette kan jeg ikke flytte filer.

Det skal være 5 svchoster:

3 "SYSTEM",

1 "NETWORKSERVICE" og

1 "LOCKAL SERVICE".

Hvis det mangler en kan du gå til (hvis du er admin på pc'en) "Kontrol Panelet" (Control Panel)

så trykke enten "Preformance & Maintenace" eller "Administrative Tools".

Så trykke enten "Administrative Tools" eller "Services".

Grunnen til at du har 2 valg er at i XP har Kontrol Panelet (Control Panel) 2 mulige måter å se appletene ("iconene").

Hvis du har måttet trykke den "første måten" må du nå trykke på "Services".

Nå kommer det opp et nytt vindu. Helt nede på dette vinduet er det 2 tabber. "Extended" og "Standard", du trykker på "Standard".

Her skal et par "Services" være "Started" "Automatic". Jeg er ikke helt sikker på hvilken av disse som gjelder fil behandlig.... :no:

Her må noen fortsette..... :thumbs:

Endret av StianGH
Skrevet
2: minnefeil kan du teste med memtest86 3.0

Kan du fortelle hvor man finner memtest86 3.0?

(Holdt på å installere OS på en maskin, men så oppsto det problemer med kopiering/lagring av en del av filene. Etter litt "lirking" frem og tilbake så kom jeg stort sett videre med problemfilene, og fillastingen gikk fint inntill problemene oppstod på nytt og til slutt crashet det hele. Trodde først det var feil i CD, CD-leser eller HD, men etter å ha prøvd litt frem og tilbake var det skifte av RAM som løste problemene. Vil gjerne se om det virkelige er noe galt med RAM'en eller om det bare var kombinasjonen av MB og RAM som ikke funktet.)

søk på google...

Skrevet
Eg har jo nettopp formatert, så skal det da ligge virus innpå maskinen? Eg får faktisk fram en error før alt klikker, og det er svchost.exe som har generated en error! Vet noen ka eg skal gjøre? Eg har windows 2000 SE, og lurer fælt fremdeles... :blush:

Da har du msblaster. Teller den ned fra 1 minutt, og så slår seg av?

Skrevet

Når ein av svchost prosessene blir avslutta( trur det er nettverk) vil maskina begynne å telle ned. Sjølv om du ikkje er infisert av MSblaster.

Har provosert fram denne effekten på maskiner som aldri har vore internett eller hatt ei ekstren nett tilkobling.

Så det treng ikkje å bety at du er infisert av MSblaster fordi maskina tell nedover.

mvh

JanEirik

Skrevet (endret)

Ok det var det jeg trengte å vite. Det med svchost.exe. Da vet jeg nok hva som er galt. Før PCen klikker er den seig som en Dumble? hvis dette stemmer så går du til "services" igjen (forklart ovenfor), så finner du "Remote Procedure Call (RPC)".

Du dobbel klikker på den, så trykker du på "Recovery" tabben. Der setter du de 3 første optionene til "Take no Action". Så restarter du PCen.

Når du har kommet inn på windows trykker du Ctrl+Alt+Delete. Deretter trykker du "Processes" og finner den "svchost.exe" som bruker mest CPU. Ender denne og håper på det beste. Hvis det ikke er noen "svchost.exe" som bruker over 60% CPU er det ikke dette som er problemet. Da må du "reversere" denne prosessen. Sette de 3 første optionene til "Restart the Computer".

På en måte litt off-topic: til dere som har problemer med at PCen "MÅ" restartes etter å ha endet en "svchost.exe" fordi den enten "suger" RAMen eller CPUen, dere gjør det samme. Setter de 3 første optionene til "Take no Action".

Håper dette hjelper :D

Lykke til da...

Hint: Hvis du må restarte PCen (fordi du sluttet "svchost.exe" følg ComputerBoy's tips. Det fungerer 100%.

Endret av StianGH
Skrevet

Kan eg gjøre dette selv om eg har W200??:

Grunnen til at du har 2 valg er at i XP har Kontrol Panelet (Control Panel) 2 mulige måter å se appletene ("iconene").

Hvis du har måttet trykke den "første måten" må du nå trykke på "Services".

Nå kommer det opp et nytt vindu. Helt nede på dette vinduet er det 2 tabber. "Extended" og "Standard", du trykker på "Standard".

Her skal et par "Services" være "Started" "Automatic". Jeg er ikke helt sikker på hvilken av disse som gjelder fil behandlig....

Ok det var det jeg trengte å vite. Det med svchost.exe. Da vet jeg nok hva som er galt. Før PCen klikker er den seig som en Dumble? hvis dette stemmer så går du til "services" igjen (forklart ovenfor), så finner du "Remote Procedure Call (RPC)".

Du dobbel klikker på den, så trykker du på "Recovery" tabben. Der setter du de 3 første optionene til "Take no Action". Så restarter du PCen.

Når du har kommet inn på windows trykker du Ctrl+Alt+Delete. Deretter trykker du "Processes" og finner den "svchost.exe" som bruker mest CPU. Ender denne og håper på det beste. Hvis det ikke er noen "svchost.exe" som bruker over 60% CPU er det ikke dette som er problemet. Da må du "reversere" denne prosessen. Sette de 3 første optionene til "Restart the Computer".

På en måte litt off-topic: til dere som har problemer med at PCen "MÅ" restartes etter å ha endet en "svchost.exe" fordi den enten "suger" RAMen eller CPUen, dere gjør det samme. Setter de 3 første optionene til "Take no Action".

Håper dette hjelper

Lykke til da...

Hint: Hvis du må restarte PCen (fordi du sluttet "svchost.exe" følg ComputerBoy's tips. Det fungerer 100%. :blush:

Skrevet

Oki, det der funket ikke, for RPC greiene stod allerede på "take no action" dessuten suger ikke svchost.exe RAM, dem står på 0%... Helt til en Error kommer, da klikker det! Da kan eg ikke flytte eller kopiere noe, og innstalleringer kan eg glemme.. hmm, hjeelp? Shutdown -a funket ikke, fant ikke noe shutdown file, path or blablabla.. Det første som stod funket ikke heller, eg mangler noen tabber til d.. uffameg, pc'n min suuuger :cry: Etter en liten stund, kanskje 1 min, ikke vet eg, så kommer den erroren. Ka kan eg gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...