Gå til innhold

Telenor og google nest wifi


Hallais

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fiber fra Telenor og akkurat kjøpt meg google nest wifi. Tidligere har jeg benyttet ASUS RT-AC66U der jeg gjorde noen endringer slik at IPTV fungerte igjennom den. Hadde håpet at det samme kunne gjøres med google wifi, men det ser ut som at de ikke støtter IGMP. Hva er den beste måten å koble dette opp på slik at jeg også kan få tv? Sette Telenor ruteren i bridge mode, sette opp en svitsj eller finnes det noen bedre løsning? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benytte seg av angrerett og heller velge en mesh-løsning som støtter aksesspunktmodus? Det meste forutenom Google dine produkter støtter vel det....

Originale Google WiFi støttet vel IGMP. Riktignok kun på første enheten og ikke på satellittene. Snodig at de at evt. har fjernet dette på Nest Wifi. Legg ellers merke til at Nest Wifi vel har en ytelsesprofil som ser ut til å kunne gi generelt dårlig ytelse på wifi:

https://arstechnica.com/gadgets/2020/01/how-ars-tests-wi-fi-gear-and-you-can-too/   (les gjerne hele artikkelen, og ikke bare se på grafene - det viktigste her er ikke båndbreddegrafene nødvendigvis).

Hva mener du med Telenor-ruteren? Du sier at du tidligere brukte en Asus-ruter, så GNW, men har du ruter fra Telenor foran dette igjen? Eller er det fiberterminteringen du tenker på? Siden fiberen blir terminert slik at man får bare en overgang fra fiber til ethernet, er det ingen hensikt i at en ruter fra Telenor som står tilkoblet dette skal settes i bromodus. Da tar man jo heller bare bort ruteren.

Du kan jo sette opp GNW bak en annen ruter selv om den ikke støtter aksesspunktmodus. Du vil da i teorien kunne få "ruter-bak-ruter"-utfordringer, men ikke sikkert det betyr noe for deg i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...