Gå til innhold

Bestille nytt internettabonnement


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har flyttet inn med kjæresten i en leilighet for litt siden. Vi leier i en blokk. Internettet fikk vi beskjed om var inkludert i husleien. Noe som jeg ikke hadde noe imot. Problemet jeg har oppdaget nå, er at hastigheten er veldig lav. Spørsmålet mitt er da, kan jeg bestille et nytt abonnement i mitt navn med høyere hastighet, eller vil ikke det gå? Kom gjerne med tips/forslag til en bedre løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Anonymsoldat skrev (4 minutter siden):

Hei, jeg har flyttet inn med kjæresten i en leilighet for litt siden. Vi leier i en blokk. Internettet fikk vi beskjed om var inkludert i husleien. Noe som jeg ikke hadde noe imot. Problemet jeg har oppdaget nå, er at hastigheten er veldig lav. Spørsmålet mitt er da, kan jeg bestille et nytt abonnement i mitt navn med høyere hastighet, eller vil ikke det gå? Kom gjerne med tips/forslag til en bedre løsning.

Hør med personen du leier av om det er mulig å få høyere fart mot at du betaler.

Alternativt så kan du kanskje klare deg med abonnement via mobiltelefonen om/når du trenger høyere hastighet.

Lenke til kommentar

Ta det opp med huseier. Kanskje de har en innstilling som gjør at de får mer av nettverkshastigheten enn du gjør? Eller kanskje de bare ikke bruker eller trenger så mye.

Finn ut hvor mye dyrere det vil bli for dem å bestille mer, kontra hvor mye det vil koste for deg å bestille eget. Dette bør jo også deles til en viss grad. Men hvis det koster deg 300 kr ekstra per måned å få 50 mbps, så ville jeg nok betalt 400-500 kr per måned for å ha mitt eget nett. Så slapp jeg å bekymre meg for problemer med deling av nett og sånne ting. Blir det problem på routeren hos utleier, så får ikke du gjort noe med det. Da må du drive og plage dem osv. Kan bli mye styr av det. Å ha eget av alt er oftest lettest å kontrollere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som flere skriver her: ta det opp med huseier først.. Det er best å bli kjent med huseier og kanskje han/hun faktisk er greie og hjelper deg med det? 

Om de ikke hjelper så kan du selv ta kontakt med ISP. Men om det allerede er en kunde på adressen så kan det fort bli vanskelig da de vil kunne kreve at eieren av abonnementet godtar endringer. Så dermed kommer du ikke langt uten huseier. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Grunnpakker i borettslag og sameier har ofte lav internetthastighet, spesielt dersom det bor mange eldre der. Det er eier av leiligheten som må bestille utvidelser (som raskere internett og flere TV-kanaler), og som får faktura på dette.

Eksempel: For en som har Telenor pakken "Komplett 10" med 10/5 Mbps vil en økning til 75/10 Mbps koste 309 ekstra pr måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...