Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Internet på laptop går plutselig veldig seint uten grunn


Anbefalte innlegg

Hei, kjæresten min har siste ukene plutselig fått veldig sein internet på sin laptop. Jeg har prøvd ulike nettverk, men funker ikke noe bedre. Jeg har også kjøpt en external wifi resciver som jeg koblet til USB inngangen ikke noe forandring. 
Det skjedde plutselig og internet funker bra på andre enheter. 

jeg har prøvd ulike løsninger som jeg har funnet på nettet. skiftet DNS server til 8888.8844. gått på activity center for skrudde av location. 
jeg har også updated nettverks kortet på laptopen, det hjalp ikke(hun sier det kanskje hjalp i 2-3 dager) men hadde ingen permanent effekt.
jeg får internet på hastigheten 0.04mbit samme i upload. Jeg har akuratt startet i en jobb hvor jeg har hjemmkontor så problemet har nå blitt litt krise....
er windows 10 som blir brukt på datamaskinen.
På forhånd tusen takk for hjelpa :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heroes skrev (7 minutter siden):

Hei, kjæresten min har siste ukene plutselig fått veldig sein internet på sin laptop. Jeg har prøvd ulike nettverk, men funker ikke noe bedre. Jeg har også kjøpt en external wifi resciver som jeg koblet til USB inngangen ikke noe forandring. 
Det skjedde plutselig og internet funker bra på andre enheter. 

jeg har prøvd ulike løsninger som jeg har funnet på nettet. skiftet DNS server til 8888.8844. gått på activity center for skrudde av location. 
jeg har også updated nettverks kortet på laptopen, det hjalp ikke(hun sier det kanskje hjalp i 2-3 dager) men hadde ingen permanent effekt.
jeg får internet på hastigheten 0.04mbit samme i upload. Jeg har akuratt startet i en jobb hvor jeg har hjemmkontor så problemet har nå blitt litt krise....
er windows 10 som blir brukt på datamaskinen.
På forhånd tusen takk for hjelpa :) 

Er du flink gutt og betaler for antivirus? Hvis ikke kjører de motangrep som kan være små programmer som Bill Gates bruker når han skal ødelegge laptopen din. Sjekk prosessorbruken på pc'n. Sjekk om han prøver å ødelegge maskinen din. 

Lenke til kommentar
Just now, Barsen said:

Er du flink gutt og betaler for antivirus? Hvis ikke kjører de motangrep som kan være små programmer som Bill Gates bruker når han skal ødelegge laptopen din. Sjekk prosessorbruken på pc'n. Sjekk om han prøver å ødelegge maskinen din. 

Sjekke i prosess manager? og se om ekstra programmer kjører? noe spesielt jeg burde se etter? 

Lenke til kommentar
Heroes skrev (Akkurat nå):

Sjekke i prosess manager? og se om ekstra programmer kjører? noe spesielt jeg burde se etter? 

Du vil ikke kunne se programmene Bill spammer maskinen din med, men du vil kunne se prosessorbruken..er den vesentlig høy er det fordi han kjører angrep som skal slite ut maskinen din. Dette fordi du ikke betaler for antivirus..så du skal forstå at ting ikke er gratis (joda, dette er fakta). Men betaler du for et antivirus program? Hvis du gjør det, så kan det være en annen grunn til at du er mislikt.

Han har ødelagt mange datamaskiner jeg har hatt..fine maskiner. Så betal hvis du ikke har betalt, og alltid sjekk prosessorbruken på maskinen (er mitt råd). Husk at de er alle med på det. Chrome, microsoft osv..får de ikke inn penger fra deg så angriper de.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Barsen said:

Du vil ikke kunne se programmene Bill spammer maskinen din med, men du vil kunne se prosessorbruken..er den vesentlig høy er det fordi han kjører angrep som skal slite ut maskinen din. Dette fordi du ikke betaler for antivirus..så du skal forstå at ting ikke er gratis (joda, dette er fakta). Men betaler du for et antivirus program? Hvis du gjør det, så kan det være en annen grunn til at du er mislikt.

Han har ødelagt mange datamaskiner jeg har hatt..fine maskiner. Så betal hvis du ikke har betalt, og alltid sjekk prosessorbruken på maskinen (er mitt råd). Husk at de er alle med på det. Chrome, microsoft osv..får de ikke inn penger fra deg så angriper de.

prossessor viser ingen rare aktiviteter. den er normal og lav. har ikke betalt for noe virus beskyttelse, bruker windows defender. som har funket for meg i alle år. 

Lenke til kommentar
Barsen skrev (29 minutter siden):

Er du flink gutt og betaler for antivirus? Hvis ikke kjører de motangrep som kan være små programmer som Bill Gates bruker når han skal ødelegge laptopen din. Sjekk prosessorbruken på pc'n. Sjekk om han prøver å ødelegge maskinen din. 

Bill Gates er så ødeleggende at han har laget eit antivirus program som følger med Windows, i Windows Defender.

Lenke til kommentar
Heroes skrev (2 minutter siden):

chrome

Det koster peng dessverre..men jeg leser på nettet om andre med samme problem som ditt. De betaler ikke for antivirus. Jeg bruker norton og betaler 700,- i året og har aldri noe problemer med maskinen. Jeg vet at jeg får sånne problemer som du nevner hvis jeg ikke betaler..derfor betaler jeg. 

Derfor har jeg ingen gode råd til deg. Men personlig så ville jeg betalt meg ut av det ved å kjøpe og installere et antivirus program. 

Nå kan det godt hende at noen kommer og skriver at det bare er å gjøre noe med chromen og vipps så er problemet ute av verden, så ikke ta min kommentar som noe annet. Jeg vil jo ikke blakke deg.

Lenke til kommentar
Heroes skrev (42 minutter siden):

Hei, kjæresten min har siste ukene plutselig fått veldig sein internet på sin laptop. Jeg har prøvd ulike nettverk, men funker ikke noe bedre. Jeg har også kjøpt en external wifi resciver som jeg koblet til USB inngangen ikke noe forandring. 
Det skjedde plutselig og internet funker bra på andre enheter. 

jeg har prøvd ulike løsninger som jeg har funnet på nettet. skiftet DNS server til 8888.8844. gått på activity center for skrudde av location. 
jeg har også updated nettverks kortet på laptopen, det hjalp ikke(hun sier det kanskje hjalp i 2-3 dager) men hadde ingen permanent effekt.
jeg får internet på hastigheten 0.04mbit samme i upload. Jeg har akuratt startet i en jobb hvor jeg har hjemmkontor så problemet har nå blitt litt krise....
er windows 10 som blir brukt på datamaskinen.
På forhånd tusen takk for hjelpa :) 

Ville ikkje knotet med DNS server etc. At den står på auto, skal fungere fint. Det er 2 ting som kan være feil. Programvare relatert, eller Maskinvare relatert. (i og med at nettet fungerer fint på andre enheter)

For å eliminere programvare biten, kan du prøve å Tilbakestille PCen. Om det er viktige filer etc på pc, kopier dei ut først.  

Visst ikkje det fungerer, kan det potensielt tyde på at nettverkskortet er defekt.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Som er totalt bortkastet om du ikkje har Windows 7 eller eldre. Windows 8 og 10 har innebygd antivirus, i Windows Defender.

Nja, det er bare det at jeg har tapt så mange gode maskiner på å høre på sånne råd som du her kommer med..og se på TS, han sliter allerede. Jeg har derfor valgt å ikke tro på myten om at den gratis varianten i windows 10 er alt man trenger. og jeg har heller ingen problemer. Jeg er nemlig ikke så sikker på at pengene er bortkastet.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Pallehysa said:

Ville ikkje knotet med DNS server etc. At den står på auto, skal fungere fint. Det er 2 ting som kan være feil. Programvare relatert, eller Maskinvare relatert. (i og med at nettet fungerer fint på andre enheter)

For å eliminere programvare biten, kan du prøve å Tilbakestille PCen. Om det er viktige filer etc på pc, kopier dei ut først.  

Visst ikkje det fungerer, kan det potensielt tyde på at nettverkskortet er defekt.

hmm, jeg tror du har rett. Jeg har tenkt at det var hardware, men prøvde å komme forbi det med det externe wifi mottaker. Dette har ikke virket. Jeg tenker det minsker muligheten for at det er hardware, enig? 

Jeg har fryktet at at tilbakestille laptopen er det letteste/eneste muligheten. Største problemet mitt er at jeg er i et langdistanse forhold og det å fjernhjelpe henne er alltid komplisert ?  så håpte jeg skulle finne en letter løsning...

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Deg om det. Ville ikkje gått på eit forum å enten trolle, eller seriøst gå aktivt inn for å få andre til å være like uansvarlig med pengene sine som deg.

jada trålle..trålle..slapp av du tror jeg. 

Ingenting er gratis må du vel skjønne. er dere som har problemer, ikke jeg

Lenke til kommentar
Heroes skrev (Akkurat nå):

hmm, jeg tror du har rett. Jeg har tenkt at det var hardware, men prøvde å komme forbi det med det externe wifi mottaker. Dette har ikke virket. Jeg tenker det minsker muligheten for at det er hardware, enig? 

Om du har kjøpt ein ekstern wifi adapter og prøvd i PC, og samme problemet er det, kan det tyde på andre problemer ja.

 

Heroes skrev (2 minutter siden):

Jeg har fryktet at at tilbakestille laptopen er det letteste/eneste muligheten. Største problemet mitt er at jeg er i et langdistanse forhold og det å fjernhjelpe henne er alltid komplisert ?  så håpte jeg skulle finne en letter løsning...

I windows 10 er tilbakestilling veldig enkelt. Du søker kun i søkefeltet nede på oppgavelinja, "tilbakestill PCen" og du får ein meny "Genoppretting", der du kan velge om du vil tilbakestille PC heilt, eller beholde filer. 

Ein rein Windows installasjon blir det ikkje, men kan luke bort malware, driverproblemer etc, som potensielt kan ligge å skape trøbbel i systemet.

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Svein M said:

Har du prøvd diagnose/feilsøk i Windows. Kan velges ved å f.eks høyreklikke på wi-fi icon.

Skal be henne gjøre det nå. Så får vi se om den gir noe informasjon som kan brukes! takk for tipset! Jeg vil poste når hun har kjørt det å fått infoen fra undersøkelsen :)

Endret av Heroes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...