Gå til innhold

Ubiquiti: Videreføre wifi fra Telenor?


Anbefalte innlegg

Skal bytte en AP med 2 stk Unifi AP AC Lite for å få bedre dekning. Den gamle var satt opp via Telenor sin 4G router, og viderefører SSID og passord fra denne.

Noen måte å gjøre det med disse 2 også, når jeg ikke har tilgang til Telenor routeren? sette de i en videreførings modus på en måte, se det i praksis blir kun plug'n'play når de monteres?

Har kun satt opp som egne anlegg før.

 

EDIT: Glemte å nevne at Unifiene blir koblet til Telenor routeren med kabel.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har tilgang til Telenor routeren, betyr det at denne står hos andre som også bruker den trådløst? I så fall ville jeg heller ha satt opp de to Unifi boksene med egen SSID og nøkkel slik at kun dine enheter kan koble seg til de.

Ellers skal det ikke være noe problem å sette opp begge boksene med samme SSID/Nøkkel. Fant ikke noen manual på nettet i farten, men appen ser ganske enkel ut å bruke.
 

 

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (18 timer siden):

Skal bytte en AP med 2 stk Unifi AP AC Lite for å få bedre dekning. Den gamle var satt opp via Telenor sin 4G router, og viderefører SSID og passord fra denne.

Noen måte å gjøre det med disse 2 også, når jeg ikke har tilgang til Telenor routeren? sette de i en videreførings modus på en måte, se det i praksis blir kun plug'n'play når de monteres?

Har kun satt opp som egne anlegg før.

Har tilgang til routeren, men har ikke noen plan om å dra til stedet den skal inn.

Endret egentlig planen og heller sette de opp slik at de kan kjøre i Mesh som er bedre. Men får ikke tak i den ene i controlleren, selv om den står til adopting mode (Lyser fast hvit), og den har fått tildelt IP fra routeren jeg er koblet til med PCen jeg setter de opp med. Har testet alt av reset og innkjøring av siste firmware, men den vil rett og slett ikke inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...