Gå til innhold

Hvorfor Ati Radeon og ikke Nvidia Geforce?


ANTILAN

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten erfaring med R9800Pro... og det er at det ikke er noe å bruke penger på.

 

Har disse tre ukene jeg har eid dette kortet hatt nesten like mye driverproblemer som tilbake i ATI Rage Fury dagene. Hver gang jeg testet et nytt spill så var det enten ENORME GL problemer, eller feil i grafikken, eller veldig ustabil FPS, eller ekstrem lav FPS. Jeg satt nettopp i GF3 kortet igjen fordi det gidde 3x så mye FPS i spillet jeg ville spille. Og jeg syntes at grafikken med GF var mye finere enn den er med Radeon kortene.

 

Kjøper du et GF kort så fungerer det hvertfall, men med Radeon kortet så må du jo arbeide for å finne den driveren som fungerer med det spillet. Og så må du velge 3.6, 3.7, 3.8, 3.9, 3.10, Omega o.l.

er enig med deg på mange punkter der..

men nå har jeg ati og har lært og løse problemene som

følger med noe av disse kortene..

 

bruker cat 3.7 synes de har mest ytelse i spillene..

 

jo,ati sliter med sitt og ge-force er dårligere i dx 9 spill..

 

skal mye til om jeg ikke velger ge-force neste gang.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmmm.. dette blir også helt AMD Vs. Intel orientert, det er ihvertfall hva mener det minner om. radeon lager gode kort, samme gjør nvidia. det er ingen spesiell grunn for å velge noen av delene, pga. at forkjellene er så små. igjen, det kommer helt ann på hva du spiller/kommer til å drive med.

 

edit: endring av formulering.

Endret av rasgar
Lenke til kommentar

Jeg hadde et 9700 pro som jeg kjøpte for et år siden og har ikke hatt mye glede av det pga. problemer.Masse innlegg her på forumet om problemer med Ati korta.

Så hvis man kjøper et slikt kort - så kan du skaffe deg problemer.Jeg har bytta ut mitt kort til et GF fx 5600.Helt problemfritt til nå,men jeg har ikke prøvd det i et spill-Warcraft3.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

hvorfor sier noen hvis man har pro med ati eller ge-force er det

som oftes brukerfeil..

er en del ati-kort der man ikke kan kjøre med agp x8(selv om hk støtter det)

samme er det med fastskriv på..!!(må avaktivisere det)

hadde aldri disse pro med ti-kortet mitt eller andre ge-force kort..

 

nei..ati har litt pro med drivere og innstiller på kortet..

men hvilken medlem vil innrømme det..

 

alle sier bare ati er best.. :no:

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Bytta nettopp ut kjølinga på mett Radeon9700np med et stk zalman heatpipe(samme som sapphire bruke på UE kortan) funka heilt fint har vifte vest det skulle komme for nød ved overklokking men ellers så kjøre den fint uten vifte.

men det er vekta av korte som er verst, ved transport burde man ha maskin liggende før å være på den sikre sia, men det går greit.

Lenke til kommentar
Hvorfor det har seg slik at mange har problemer med Ati kan være sammensetninger av hardware og software og hvor datakyndig du er.

Fordi det er slik i alle områder i alle kategorier angående alt her i verden?

Ukompetent = oftest mer problemer

kompetent = oftest mindre problemer

 

Men betyr det at kompetente/datakyndige aldri får problemer?

 

Betyr ikke det at det produket som lager mindre problemer for ukompetente er et bedre produkt enn det som lager problemer?

 

 

Og ja, det er en sammensetning av hardware og software som er problemet.

Mitt problem er en sammensetning av hardwaren R9800Pro og softwaren Catalyst.

 

 

 

Dersom noen vil kjøpe et Radeon 9800Pro (kjøpt 19/12/03) komplett med div CD-er, TRAD, manual, eske osv for 2200,- så gi meg en PM.

Lenke til kommentar
Ati 9800pro er HEFTIG bra kunne ikke ha blitt mere fornøyd! Jeg har da byttet ut vifta på mitt Sapphire radeon 9800 pro med en VGA silencer fra ARTIC COOLING dette gjør at jeg Bencher  17775 i 3dmark 01 og 6916 i 3dmark 03. Jeg får GFX over hele 500mhz!!!!!!  :thumbs:

 

 

 

 

Kjøp ATI

 

Btw. Omega 3.10 Catalyst driverne eier

Hvordan er støyen? Jeg har et GF TI4600 og irriterer meg allerede over at den største styøskilden i maskina er skjermkortet. Driver å ser på å bytte ut en masse hardware litt ut i 2004, men orker ikke enda et skjermkort som bråker. Har arctic cooling systemene lavere støy en de som følger med (ex. Saphire, som har fått best karakter av leverandørene av Radeon 9800 på Toms)?

 

Og hvor "generiske" er disse ekstraviftene. Om jeg kjøper en ny, støysvak vifte til mitt ti4600, vil jeg kunne bruke den vifta om jeg kjøper meg et radeon 9800 senere?

 

Mvh.

SvUpP

Lenke til kommentar
Hvorfor det har seg slik at mange har problemer med Ati kan være sammensetninger av hardware og software og hvor datakyndig du er.

Fordi det er slik i alle områder i alle kategorier angående alt her i verden?

Ukompetent = oftest mer problemer

kompetent = oftest mindre problemer

 

Men betyr det at kompetente/datakyndige aldri får problemer?

 

Betyr ikke det at det produket som lager mindre problemer for ukompetente er et bedre produkt enn det som lager problemer?

 

 

Og ja, det er en sammensetning av hardware og software som er problemet.

Mitt problem er en sammensetning av hardwaren R9800Pro og softwaren Catalyst.

 

 

 

Dersom noen vil kjøpe et Radeon 9800Pro (kjøpt 19/12/03) komplett med div CD-er, TRAD, manual, eske osv for 2200,- så gi meg en PM.

Ja,det kalles brukervennlighet. :yes:

 

Jeg spekkulerer også på om enkelte hardwaresammensettninger er mere heldigere enn andre sammensettninger.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...