Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet kobles i fra flere ganger i timen


Anbefalte innlegg

Hei! 
Nå sliter jeg veldig, og håper jeg kan få litt god hjelp fra dere. 

For et par mnd siden så fikk jeg installert fiber fra Telenor, og valgte da å kjøpe egen ruter (Asus RT-AC68U), som da også måtte ha støtte for IPTV. 
Etter et par mnd frustrasjon og irriterte kvelder, så fikk jeg endelig nettet sånn høvelig stabilt. 

Nå for et par dager siden så var det strømbrudd her i forbindelse med oppsett av en ny mast utenfor, og etter at strømmen kom tilbake så har nettet koblet ut et par ganger i timen. Det vil si at alle tilkoblede enheter (Pc, telefon, xbox, pad) mister nettverkstilkobling, men om du velger "koble fra" og "koble til" med en gang, så virker alt ok. Dette gjentar seg 2-3 ganger i timen. 

Jeg er ikke særlig utlært på dette med innstillinger som har med nettverk å gjøre, så dere må bare spørre etter bilder, info og hva enn dere måtte trenge. Men jeg må ha hjelp før jeg går tilbake til steinaldern og fasttelefon! 

Kan forøvrig nevne at jeg nylig har oppdatert firmware på ruter, uten at det ga noen løsning på problemet. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. ser ut som ruteren oppfører seg noe merkelig ja. Det du kan prøve å google litt etter er eksempelvis dette:

WLCEVENTD wlceventd_proc_event(386): eth1: Deauth_ind 58:B1:0F:0D:5F:14, status: 0, reason: Class 3 frame received from nonassociated station

Ville vel startet med å prøve en factory reset av ruteren. Evt. sjekke om det finnes en nyere firmware der dette kan ha blitt gjort noe med.

Lenke til kommentar

Men det oppførte seg slik med en gang jeg installerte den. Siden jeg ikke ønsket å leie utstyr fra telenor, så kjøpte jeg egen router. Siden jeg ikke fant ut av det, så ga jeg opp, og etter noen mnd så stabiliserte det seg. Men nå oppfører det seg slikt igjen, og tenker da at det må jo gå an å fikse på noe vis? 

Jeg har nyeste firmware på. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg kjørt factory reset, med siste firmware. Problemet så ut til å være borte det første døgnet, men nå i dag så har pc'n koblet seg fra sikkert en gang i minuttet. Får bare beskjed om at "Tilkoblet internett, men ingen tilgang"

Foreløpig så kan det se ut så telefoner og t-we boks er stabil. 

Lenke til kommentar
Taurean skrev (På 21.8.2020 den 20.28):

Ring de som gir deg nett og spør. De sjekker mens du er på telefonen. Kan hende de finner noe.

Hvis de ikke finner noe, kan å ta med routeren til butikken du kjøpte den og spørre om de finner noe feil med'n være en løsning.

Telenor kan ikke hjelpe meg da jeg ikke har ruter fra dem. Jeg har sport om det er noe feil på nettet inn, men de finner ingen feil. Når de får vite at jeg ikke har deres utstyr så er det ingen hjelp å få. 

Ruteren er kjøpt på Komplett, så det er ikke bare å komme seg til butikken. :)
Worst case så må jeg bare kjøpe en annen ruter, da det ser ut til at det er flere med Asus som plages med dette, men er da redd for at jeg blir plaget på nytt med det samme. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, mtb2003 said:

Telenor kan ikke hjelpe meg da jeg ikke har ruter fra dem. Jeg har sport om det er noe feil på nettet inn, men de finner ingen feil. Når de får vite at jeg ikke har deres utstyr så er det ingen hjelp å få. 

Ruteren er kjøpt på Komplett, så det er ikke bare å komme seg til butikken. :)
Worst case så må jeg bare kjøpe en annen ruter, da det ser ut til at det er flere med Asus som plages med dette, men er da redd for at jeg blir plaget på nytt med det samme. 

I teorien kan man ha en klient på nettet som kan være ødeleggende. Slik jeg tolker loggen du la ved, er dette noe som bare er knyttet til wifi.

Bruker du Asus' smart Connect - eller hva det heter? Dvs. at 2,4 og 5 GHz er på samme SSID? Hvis man har det separat - faller klienter både av 2,4 og 5 GHz-båndet?

Lenke til kommentar

Jeg har en xbox og t-we tvboks koblet via kabel, disse virker stabil. I utgangspunktet var alt tilkoblet via wifi ustabilt. Særlig når jeg starter pc på nytt, så driver nettverket å kobler til og fra en evighet før det stabiliserer seg. Både min og samboers telefon er merkelig stabil på nettet, da disse før også var ustabile. 

Jeg bruker ikke Smart Connect, og bruker egentlig kun 2,4 båndet. De har ikke samme SSID. 
Jeg skal ta en test å prøve 5Ghz en stund. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...