Gå til innhold

Kreditor opplyser ikke hvilken rente jeg betaler


Gjest 2a367...90f

Anbefalte innlegg

Gjest 2a367...90f

Dette er mer et spørsmål enn en diskusjon. 

Jeg har en sak ikke hos Kredittforeningen. Inne på "min side" på deres nettside, kommer det ikke frem hvilken rente jeg betaler. Dette er heller ikke oppført på fakturaene jeg månedlig mottar i Digipost. Det er ikke mulig å kontakte dem i feks chat på nettsiden, men jeg har sendt dem mail - og kontaktet dem på facebook. 

Samtalen utspiller seg slik når jeg spør dem: 

Kreditforeningen: "Hei! Rentespesifikasjonen forekommer ikke i nettløsningen. Send oss en epost og oppgi saksnummer, eller ring 38146000, så sender vi deg spesifikasjonen. Mvh Kreditorforeningen" 

Meg: "Men er ikke dette informasjon jeg har krav på å kunne se uten å måtte kontakte dere?"

Kreditforeningen: Nei, det er ikke noe krav om at dette skal fremkomme i nettløsningen. Vi sender spesifikasjon på forespørsel"

-

Er jeg helt ute å kjører som mener renten burde stå sort på hvitt under saken min...? 


 

Anonymous poster hash: 2a367...90f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er tydelige formaliakrav for faktura for varer og tjenester, men er usikker på om disse gjelder for faktura i forbindelse med gjeldsinnkreving. Jeg har ikke spesifisert faktura på boliglånet, men jeg har igjen god tilgang i nettbanken til å sjekke både rentesats, renter og nedbetaling. Det er ingen legitime grunner for dem å ikke oppgi hva som er renter på faktura, men er bare min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...