Odd R. Valmot Skrevet 19. august 2020 Skrevet 19. august 2020 Sikter seg inn mot Europas batterifabrikker: Nå vil Elkem produsere grafitt i Norge [Ekstra] 1
aasATuio Skrevet 20. august 2020 Skrevet 20. august 2020 Dette er en svært interessant industriell prosess på mange måter. Et viktig poeng er at batterigrafitt representerer fanget karbon i en langt mer verdifull form enn CO2-væske! Kan det være mulig å kombinere karbonfangst i grafitt med produksjon av hydrogen i dette anlegget?
Sverre K. Skrevet 24. august 2020 Skrevet 24. august 2020 Jeg trodde at såkalt 'karbonfangst' var å fange CO2 fra lufta, ikke å bruke karbon som allerede foreligger i fast form og som neppe bidrar til global oppvarming... Tar jeg feil?
Simen1 Skrevet 25. august 2020 Skrevet 25. august 2020 Sverre K. skrev (På 24.8.2020 den 13.19): Jeg trodde at såkalt 'karbonfangst' var å fange CO2 fra lufta, ikke å bruke karbon som allerede foreligger i fast form og som neppe bidrar til global oppvarming... Tar jeg feil? Enig. Jeg ville i hvert fall ikke ordlagt meg slik "I dag har jeg drevet med karbonfangst" etter å ha vært en tur i butikken og handlet grillkull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå