Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Litt eldre enn meg


Gjest 915dd...986

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 74e31...c8f

Vet ikke om dette er en trolletråd (siden anonym) eller om det er et oppriktig spørsmål, men jeg velger p svare som at er ment seriøst.

Alder vil jeg si kun er et tall. Det som er viktigere er vel kjemien, og hvilket mentalt nivå man er på. Noen mennesker er veldig unge for alderen, mens andre er veldig voksne for alderen, mentalt. Om den mentale alderen ikke er så langt unna og man trives i hverandre sitt selskap, så mener jeg ikke alder skal ha noe å si.

Det er gjerne slik, at jo eldre man er, jo mindre blir avstanden på den mentale alderen. Så jo eldre man egentlig blir, jo mindre har alder å si. 

Det er opp til hver enkelt, men personlig ville jeg ikke valgt bort noen på grunn av alder, dersom jeg var glad i den personen.

Anonymous poster hash: 74e31...c8f

Lenke til kommentar
Gjest 915dd...986
Gjest 74e31...c8f skrev (2 timer siden):

Vet ikke om dette er en trolletråd (siden anonym) eller om det er et oppriktig spørsmål, men jeg velger p svare som at er ment seriøst.

Alder vil jeg si kun er et tall. Det som er viktigere er vel kjemien, og hvilket mentalt nivå man er på. Noen mennesker er veldig unge for alderen, mens andre er veldig voksne for alderen, mentalt. Om den mentale alderen ikke er så langt unna og man trives i hverandre sitt selskap, så mener jeg ikke alder skal ha noe å si.

Det er gjerne slik, at jo eldre man er, jo mindre blir avstanden på den mentale alderen. Så jo eldre man egentlig blir, jo mindre har alder å si. 

Det er opp til hver enkelt, men personlig ville jeg ikke valgt bort noen på grunn av alder, dersom jeg var glad i den personen.

Anonymous poster hash: 74e31...c8f

Takk for svar. Det er ikke meningen å trolle nei. Bare husker fra jeg var yngre og singel at jeg kunne bli fascinert av damer som var litt eldre enn meg. Enig i at alder bare er et tall. Å finne " kjemi" er viktigere. 

Anonymous poster hash: 915dd...986

Lenke til kommentar

Tja. Det spiller vel en rolle når det kommer til visse elementer i livet, så som sosiale nettverk og sånne ting. Folk flest er ganske nøye med hvem de velger å innbefinne seg med, og vil gjerne ha noen som er likest mulig seg selv rundt seg. Men hvis man har tenkt å være litt enslig i en periode, eller ikke har særlig familie eller nettverk, så er det jo lite som holder tilbake.

Kjemi er viktig ja. For meg er stjernetegn og personlighetene noe aom teller litt. Alle kan passe sammen, men noen passer naturlig bedre sammen enn andre.

Spørs bare så veldig på omstendigheter, bestandig. Når man ser eldre menn kjøpe yngre damer, så skjønner man at det ikke er helt bra.

Lenke til kommentar
Gjest 915dd...986
Taurean skrev (3 minutter siden):

Tja. Det spiller vel en rolle når det kommer til visse elementer i livet, så som sosiale nettverk og sånne ting. Folk flest er ganske nøye med hvem de velger å innbefinne seg med, og vil gjerne ha noen som er likest mulig seg selv rundt seg. Men hvis man har tenkt å være litt enslig i en periode, eller ikke har særlig familie eller nettverk, så er det jo lite som holder tilbake.

Kjemi er viktig ja. For meg er stjernetegn og personlighetene noe aom teller litt. Alle kan passe sammen, men noen passer naturlig bedre sammen enn andre.

Spørs bare så veldig på omstendigheter, bestandig. Når man ser eldre menn kjøpe yngre damer, så skjønner man at det ikke er helt bra.

Ja det er grenser for alt, uten at det er.lett.å definere helt bastant. Som godt voksen mann ville jeg synes at noen like referanser ville være en stor fordel.

Anonymous poster hash: 915dd...986

Lenke til kommentar
Gjest 74e31...c8f
Gjest 915dd...986 skrev (1 time siden):

Takk for svar. Det er ikke meningen å trolle nei. Bare husker fra jeg var yngre og singel at jeg kunne bli fascinert av damer som var litt eldre enn meg. Enig i at alder bare er et tall. Å finne " kjemi" er viktigere. 

Anonymous poster hash: 915dd...986

Jeg tenker så lenge begge er voksne, har alder ingenting å si, er begge over 18, mener jeg det er ett fett om man er jevnalder eller om den andre hadde vært 10 år eldre.

Er begge myndig, så er det lov å like hvem man vil. Finnes mange ekteskap hvor det er mange år mellomrom, uten at alder har vært noe problem, og jeg tenker at det ikke har forandret seg i dag.

Bestekompisen min er flere år yngre enn meg, men det har aldri vært noe problem. Og jeg tenker det er litt det samme i forhold, har man det fint med den personen så har ikke alder noe å si. 

Anonymous poster hash: 74e31...c8f

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest 8cab4...92b

Dette kommer an på kjemi tror jeg. Bestekollegaen min på jobb som jeg har en kjempe kjemi med er 24 og jeg er 53...aldri har jeg fått så god kjemi med noen som er så mye yngre enn meg. Men vi har det bestandig moro sammen. Jeg er vel ekstremt barnslig da og han litt voksen for alderen så når man ett felles punkt. 

Jeg liker sånn romantisk sett yngre menn. Jeg har en venn som jeg har kjent i snart 2-3 år som er 15 år yngre enn meg. Vi er litt mer enn venner men vi har holdt kontakten lenge og han har lært meg pokemon go...noe jeg ikke hadde anelse om var så stort egentlig. Og et er skit moro jeg fikk dilla... alle himler med øynene på min alder når jeg sier jeg liker pokemon go... ha ha ha... Jeg liker å lære noe nytt og samtidig få selskap i den aktiviteten er jo supert. 

Mange på min alder spesielt menn er ikke åpen for noe nytt. De skal ha de samme rutinene hver daq.Sikkert damer også som er slik. Men jeg elsker å prøve nye ting og liker egentlig dårlig rutiner. Noen rutiner er greie men ikke 24/7... så jeg trives best med den yngre garde faktisk. Håper det holder meg ung leeeeeenge... 

En mann som er 15 år yngre enn meg er ferdig med barn ..i hvertfall min ... og det er jeg og.  Vi opplever jo kun det positive ved å ha den kontakten vi har. Vi slipper og forholde oss til dagliglivets kjedelige rutiner. Vi har det kun moro hver gang vi er ute å farter en kveld eller koser oss hjemme hos meg. Vi er heller ikke ekslusive så verden er fortsatt åpen for begge... 

Det er min erfaring da med yngre menn. Var også gift i min tid med en 12 år yngre mann, det ble ikke slutt pga aldersforskjell men pga kulturforskjell. 

Anonymous poster hash: 8cab4...92b

Lenke til kommentar
Gjest 7b72a...892

Kona er 6 år eldre enn meg. Vi har vært sammen i tolv år. Har det helt topp. Er det match, så er det match.

Anonymous poster hash: 7b72a...892

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...