Gå til innhold

Hvor kan man reise billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har så lyst til å reise i verden. Etter å ha lest 

https://mywhatsnexts.com/blog/ vil jeg til Afrika. Hvordan får folk til å reise til alle plassene som står her?

Jeg har alltid hatt lyst til å reise dit egentlig. Det samme med USA, Dubai, og andre eksotiske reisemål. Men jeg har et budsjett = 0. Nå skal jeg bruke de neste mnd frem til sommer 2021 for å spare. Men jeg tror ikke jeg klarer å spare mer enn 100kr i mnd. Jeg har en tøff økonomi. Har dere noen tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom du har så stramt budsjett at du til neste sommarferie så har du kanskje 1000 kr i reisebudsjett, så blir dette vanskeleg.

Realistisk sett så må du fortsette å spare i mange år før du får råd til å reise når budsjettet ditt er så begrensa. Sjølv om du starter å gå eller haiker mot Afrika så vil du trenge meir pengar berre i livsopphald og visumavgifter.

Det mest realistiske alternativet for deg er nok å få nokon til å betale reisa for deg.
Eit alternativ kan derfor være å sjå om du finner ein veldedigheitsorganisasjon  som vil betale reise og opphold for deg i bytte mot frivillig arbeid. Ein plass å starte er å sjå f.eks. på denne lista om du finn organisasjonar som dekker alle utgifter for deg og om du kvalifiserer (ein del oppdrag krever at du har relevant kompetanse).

I tillegg til slike oppdrag så er det sjølvsagt også ei muligheit å sjå om du rett og slett kna få deg ein vanleg jobb i eit aktuelt land hos ein arbeidsgiver som er villig til å dekke reise og flytteutgifter. Eksempler på norske jobbar i utlandet som kan være aktuelle å sjå på er til dømes jobb i sjømannskirka eller i norske ambassader/konsulat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...