Gå til innhold

Fordelsbeskatning mobil


Gjest 76931...ae3

Anbefalte innlegg

Gjest 76931...ae3

Hei! Gjennom jobben kan jeg få telefon + abonnement. Dessverre er det ikke særlig god telefon eller bra abonnement. Jeg lurer derfor på å avstå, men må forstå regnestykke først; hvis jeg tar imot telefon og abonnement, må jeg fordelsbeskatte for 4400 kr i året. Betyr dette at inntekten på skattekalkulatoren øker med 4400 kr, eller betyr det at jeg må betale 4400 kr i skatt? For hvis det er førstnevnte, så blir det vel bare 4400 kr økt beløp å skatte av, altså kanskje 30% av 4400 kr. 

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 76931...ae3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 76931...ae3
36 minutes ago, mobile999 said:

Inntekten øker med 4392 kr.

Så da må jeg bare skatte av 4392 kr så ender opp med at det bare blir et sted mellom 1-2k?

Anonymous poster hash: 76931...ae3

Lenke til kommentar
Gjest 76931...ae3 skrev (3 minutter siden):

Så da må jeg bare skatte av 4392 kr så ender opp med at det bare blir et sted mellom 1-2k?

Anonymous poster hash: 76931...ae3

Stemmer. 

Merk også at den skattbare inntekta di auker med maks 4392 kr i året. Så dersom du får billigare telefon/abonnement så betaler du mindre, og får du langt dyrare telefon så blir beløpet det samme. 

Har du årslønn på 600 000 kr så betyr det at du betaler ca 1900 kr ekstra i skatt. Som igjen betyr at verdien av telefon og abonnement bør være over 160 kr i måneden for at ordninga skal være spesielt gunstig for deg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...