Gå til innhold

Vil ha fart på vaksine: Forskere oppfordrer til å smitte testpersoner med covid-19


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorten skrev (1 time siden):

De må gjerne utvikle en vaksine, men sier bare lykke til med å trykke den i meg.

Du er vel av den typen som også forventer at andre skal redde livet ditt i trafikken også, flaks at vi andre stopper når du ikke har evenen til å følge trafikkreglene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
meg0709 skrev (8 minutter siden):

Du er vel av den typen som også forventer at andre skal redde livet ditt i trafikken også, flaks at vi andre stopper når du ikke har evenen til å følge trafikkreglene.

Var det riktig å ikke ta svineinfluensa-vaksinen? Hva om vaksinen presses frem før den er tilstrekkelig utviklet ferdig... bør vi eksperimentere med en vaksine når vi til dels har kontroll på pandemien og det foreligger mange potensielle bivirkninger?

Og bare for å ha sagt det. Jeg er ikke anti-vaksinering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
meg0709 skrev (7 minutter siden):

Du er vel av den typen som også forventer at andre skal redde livet ditt i trafikken også, flaks at vi andre stopper når du ikke har evenen til å følge trafikkreglene.

Det der synes jeg var frekt sagt. Rett og slett. Jeg hadde stoppet for andre, og ja, regner med at andre hadde stoppet for meg. 

Hva har dette med vaksinen å gjøre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
7 minutes ago, C_Buk said:

Var det riktig å ikke ta svineinfluensa-vaksinen? Hva om vaksinen presses frem før den er tilstrekkelig utviklet ferdig... bør vi eksperimentere med en vaksine når vi til dels har kontroll på pandemien og det foreligger mange potensielle bivirkninger?

Og bare for å ha sagt det. Jeg er ikke anti-vaksinering. 

Og kan vi bare gjenta hvor stor andel som fikk komplikasjoner fra svineinfluensavaksinen versus hvor mange som ville fått komplikasjoner fra influensa? Mange, mange dør av influensa hvert år, og vaksine er et middel mot dette.

Noen fikk narkolepsi, men det er mye som tyder på at dette var folk som var predisponert for det 

Ja, jeg vet det norske helsevesenet ga erstatning, men det er fordi terskelen der ligger veldig lavt, og bevisbyrden ligger på staten.

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (4 timer siden):

Og kan vi bare gjenta hvor stor andel som fikk komplikasjoner fra svineinfluensavaksinen versus hvor mange som ville fått komplikasjoner fra influensa? Mange, mange dør av influensa hvert år, og vaksine er et middel mot dette.

Noen fikk narkolepsi, men det er mye som tyder på at dette var folk som var predisponert for det 

Ja, jeg vet det norske helsevesenet ga erstatning, men det er fordi terskelen der ligger veldig lavt, og bevisbyrden ligger på staten.

Det er et fair svar det. Jeg personlig er for vaksiner, men ikke forhastede vaksiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bør vel veie litt for og mot. Er det lite smitte der man oppholder seg, som f.eks Norge nå, så kan man sikkert vente litt til, så fremst vaksineringskapasiteten er stor nok hvis det plutselig blomstrer opp. Men hvis man er et sted med utstrakt smitte så bør man vel egentlig springe og få den vaksinen så fort som mulig etter endt testing.

Risiko for corona vs risiko for vaksine-bieffekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...