Gå til innhold

Lær Kida Koding ber IT-bransjen om nødhjelp: – Alle må hjelpe til! sier norgessjef i Cisco


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

Norske selskaper er allerede altfor samfunnsengasjerte med all den skatten som betales. Det er staten som ikke klarer å fokusere på viktig kunskap i den påtvungne utdannelsen (1-10 trinn) som alle barn må igjennom. Når det er viktigere med diktanalyse og religion enn det man faktisk trenger idag, så feiler skolene og staten totalt i å tilby en utdannelse som er det beste for de som mottar den. Men utdannelse har aldri hatt som fokus på å tilby det som er best for eleven, dens fokus er å skape mennesker som er nyttige "fabrikkarbeidere" for statens makt regime.

Foreldre bør heller sette seg inn i hva som er en god utdannelse for barna også "tvinge de" inn på dette sporet og ikke la barna følge alt mulig av urealistiske drømmer, som aldri fører til en jobb etter endt utdannelse.

Lenke til kommentar

"Hele bransjen sliter med å finne folk med nødvendig kompetanse"

I gammle dager ansatte man folk som man lærte opp, dette tok flere år. Alle bedrifter ønsker å plukke nyansatte som er ferdig utlært, dette er en utopi. Det finnes ingen gratis lunsj.

At kidsa ønsker å kode er selvsagt bra. Koding på fritiden er morro og helt unyttig (akkurat som gaming), å blande "bransjen" og "nedvendig kompetanse" inn i dette høres bare rart og umorsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
asshole skrev (10 timer siden):

At kidsa ønsker å kode er selvsagt bra. Koding på fritiden er morro og helt unyttig (akkurat som gaming), å blande "bransjen" og "nedvendig kompetanse" inn i dette høres bare rart og umorsomt.

Eh, nei, programmering på fritiden er absolutt ikke unyttig. Hvordan tror du jeg lærte meg programmering? Ved å gjøre det selv, på fritiden. Mer enn mulig. Veldig nyttig. Kan også godt hende at fritidsprogrammeringen er et bidrag til åpen kildekode. 
Spilling er heller ikke unyttig. For det første, dytter man tross alt penger/ressurser inn i en bransje som også utvikler viktig og nyttig programvare. For det andre, gir spill inspirasjon til hva enn man selv måtte finne i dem. For det tredje, så er mange spill bra for å trene opp reaksjonsevnen. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
neglesprett skrev (18 timer siden):

 

Vil gjerne bidra, men når det blir mas om likestilling og prioritering basert på kjønn så gidder jeg ikke.

Ditto. Jeg bryr meg katta om kjønn, kulturell bakgrunn, hudfarge, seksuell legning og alt annet av uvesentlige særinteresser en er tvunget til å bry se om. Jeg bryr om personen ønsker å kode og har potensiale til å bli flink til å kode. Resten er meg revnende likegyldig. Har fått alle disse PK-geriljaene langt opp halsen ene o alene fordi de avsporer fra det som er viktig. Faglig kompetanse. 

I stede for å ha fokus på at en skal vurdere folk ut fra alle slags må særheter (som er båssetting) så må en heller sørge for at en blir vurdert ut fra sin faglige kompetanse og evne til å utøve sitt fag. 

Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (14 timer siden):

Eh, nei, programmering på fritiden er absolutt ikke unyttig. Hvordan tror du jeg lærte meg programmering? Ved å gjøre det selv, på fritiden. Mer enn mulig. Veldig nyttig. Kan også godt hende at fritidsprogrammeringen er et bidrag til åpen kildekode. 
Spilling er heller ikke unyttig. For det første, dytter man tross alt penger/ressurser inn i en bransje som også utvikler viktig og nyttig programvare. For det andre, gir spill inspirasjon til hva enn man selv måtte finne i dem. For det tredje, så er mange spill bra for å trene opp reaksjonsevnen. 

Jeg startet min karriere på samme måte, selvlært/åpen kildekode. Jeg tror poenget mitt var at det var svært moro og nyttig for meg (jeg kodet på sære ting jeg var interessert i), men "bransjen" og "behovene" ga meg følelsen av å ville presse folk gjennom en kværn:-D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bransjen trenger ikke "code monkeys" som er billigere i India og andre lavkostland - de trenger folk som forstår bransjene de jobber i/for, forstår hvordan ting henger sammen i det store bildet, og kan sette dette ned på papir. Det som trengs er mer matematikk, naturfag, økonomi og samfunnsfag! Kunne like gjerne sagt "lær kidsa snekring" og bedt om at sløydrommene åpnes igjen, og fått et bedre resultat med mer realitetsorienterte unger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...