Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Virituelt nettverk \ Nettverks bro


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg finner ikke noen ordentlig løsning på mitt problem. Er det noen der ute som kan hjelpe meg :(

 

Problem

Jeg skal lage et virituelt lan over internett... Det jeg har funnet ut til nå er at når win2k leter etter andre lan maskiner søker den på noen porter.... Er ikke sikker på om dette er riktig. Men hvordan kan jeg sende disse portene videre til en annen ip... uten at de blir blokkert ett eller annet sted på nettet..... Det jeg har tenkt til å bruke dette til er å kjøre spill over lan muligheten... Mange spill støtter lan men ikke internett er vanskelig å finner spillere på bra rom med lav ping osv.

 

Jeg skal ha en bro over internett..... noen som har noen idere.

 

På forhond takk.

 

 

- Lozip -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et stikkord du kan begynne med. VPN - Virtual Private Networking.

 

Prøv ut Windows XP sin egen lille enkle VPN server og klient. 2 stykk kan sette opp et "LAN" sammen da. Men det funker ikke på alle spill, da VPN i utgangspunktet ikke støtter UDP broadcasting (dvs det spillene gjør for å fortelle alle andre i LANet om sin eksistens).

 

"Wingate VPN" er et program du kan se om du finner. Den har en egen variant av VPN Server og Klient som faktisk støtter UDP broadcasting.

 

Driver faktisk å mekker med det nå for å få det til. Har ikke klart det enda, men jeg vet at folk har klart å spille Warcraft 3 over "LAN" med den.

 

Her er et annet forum for Wingate VPN som du evt kan ta en titt på: http://forums.qbik.com/viewforum.php?f=13

 

-Wolf5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...