Gå til innhold

Hvor høy volt tåler XP2400+?


Joddze

Anbefalte innlegg

Min XP2400+ kjører på 2000@2210MHz med standard volt (1,65V).

På mitt Epox HK kan jeg stille volten fra 1,4 til 2,0. Synes det hørtes svært mye ut,da mitt gamle Abit BL7 til P4`n min gikk til max 1,85V.

Vil gjerne klokke CPU`en litt mer,men har aldri hatt AMD før,og lurer på om CPU`en tåler litt volt. Har masse å gå på når det gjelder temp,ligger på 40-42 load.

 

Kort oppsummert: Tåler min XP2400+ høy volt over lengre tid?

Endret av Joddze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kort oppsummert: Tåler min XP2400+ høy volt over lengre tid?

dette er et defineringsspørsmål. men ja, det tåler mer enn standard spenning.

har du tenkt å ha cpuen i funksjon i mer enn 5 år? tror ikke det.

Skal sikkert ikke ha den så lenge,men greit om den overlever en stund og, kan jo alltids bruke den i en annen pc.

Lenke til kommentar

CPU'en går på 1.75v og har en oppgitt toleranse på 10%, altså kan du kjøre den på 1,925v uten at garantien ryker. Men når du volter opp bør du være veldig ops på varmeutvikling. Du trenger ikke vannkjøling for å gå over 2 volt, men det skal nok gjerne en bra kjøler, med goop til...

Lenke til kommentar

Med vannkjøling har jeg kjørt på 2,2 volt i ca 3 dager. under "testperioden" min

effekten ble estimert av sandra 04 til hele 138 watt :wow: cpu b :no: e da på 60 grader under 100% load.

normalt er vel 60-70 watt på denne cpu.

 

tror nok at den tåler mer enn dette også...

Lenke til kommentar
Med vannkjøling har jeg kjørt på 2,2 volt i ca 3 dager. under "testperioden" min

effekten ble estimert av sandra 04 til hele 138 watt  :wow: cpu b :no: e da på 60 grader under 100% load.

normalt er vel 60-70 watt på denne cpu.

 

tror nok at den tåler mer enn dette også...

går ganske greit med 1.85 - 1.9 Volt, etter min erfaring. men vet ikke om det er kjempelurt og gå høyere. dette er da også maks på mitt gode gamle ASUS hovedkort! :blush:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...