Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har noen tro på T-+?


jae-ols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

T+ er et kosttilskudd. Jeg tror ikke på kosttilskudd. Reklamen lover at T+ skal kunne frigjøre testosteron som er bundet i kroppen. Jeg har sett på hjemmesiden til firmaet som selger T+. Der finner man ingen info om hva firmaet heter! Men via telefonnummeret deres fant jeg ut at firmaet heter Puromega Nordic AS. Det lover selvsagt ikke økt testosteronnivå. I så fall ville det vært snakk om et legemiddel. Det lover frigjøring av bundet testosteron. Jeg har lest om testosteron på nhi.no. Der står det ingenting om bundet testosteron. 

 

Endret av Bolzano
trykkfeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blir SÅ irritert på alle disse kosttilskuddende med fullstendig misvisende reklame. 

T+ inneholder:

  • D-viamtin
  • Magnesium
  • Niacin (B3)
  • Riboflavin (B2)
  • Pyrodoksin (B6)

Vitaminer er IKKE stoffer som har en spesifikk effektor-virkning hvor øking av dose også øker virkningen. Vitaminer er stoffer som vi mennesker ikke selv produserer og er avhengig av å få tilføyd. D-vitamin kan vi dels produsere selv, men avhengig av sollys. Når kroppen er mettet på vitaminer, så vil et ytterligere økt inntak ikke ha noen effekt. Den eneste effekten er at det kan bli giftig - dette gjelder vitamin B6 og fettløselige vitaminer.

For å sette dette på spissen. Testosteron-mangel kalles hypogonadisme, denne kan enten være forårsaket av feil i testikler eller hypofyse. Måten å behandle dette på er å gi testosteron-tilskudd, evt behandle annen underliggende årsak. Det vil aldri i verden hjelpe å gi T+.

Har man en reell testosteron-mangel, så skal dette utredes og bekreftes av lege. Behandlingen vil rette seg mot underliggende årsak, evt testosteron-tilskudd. Det å øke mengden vitaminer i kosten vil ikke gi økt testosteron. Det er ekstremt misvisende. 

 

Mange snakker om "big pharma" som tjener store penger. Jeg vil bare nevne at "big fake pharma" som lager kosttilskudd og angir effekter det ikke har, er en industri som er enormt kynisk. Utnyttelsen av menneskers uvitenhet er katastrofal på dette markedet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...