Gå til innhold

Skjerkort 600-800kr

namla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nå et integrert skjermkort på 16MB i maskina mi og synes det er på tide med en oppgradering av dette. Jeg vil ha et billig og brukbart skjermkort som kan brukes til litt spilling. Jeg er rimelig grønn på området, så jeg kunne godt tenke meg hjelp.

Jeg kunne tenke meg et kort på 128 MB, eller 256 MB hvis det er lurt? Har sett på et Radeon 9200 kort, er det noe bra, eller bør jeg velge et annet et. Eller noe annet enn Radeon. Jeg vil heller ikke har et skjerkort som bråker mye.

Vil gjerne at spill som Colin McRae Rally 2 og NFS Underground skal gå greit.

Takker for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har følgende:

AMD Athlon 1.4GHz

Seagate Barracuda 7200.7 120GB 8MB cache

256 MB Original SD-Ram PC133

Asus A7V133-VM Hovedkort.

Integrert 16 MB skjermkort

Og en AGP plass.

Endret av namla
Skrevet

Ta en titt på dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Det vil neppe holde i all evighet, og du skal ikke vente det store av pcen din. Jeg har en venn som har 1.5ghz og 9000 og han driver max payne 2 på 1280x1024 hakfritt så det burde duge i denne genrasjonen, men ikke vent all værden....

Aller helst har vært og oppgradert helle pcen. Men det kortet bråker neppe så mye for det er pasiv kjøling.

Skrevet

ville anbefalt et radeon 9100 kort (basert på 8500-kortene), dette yter endel bedre enn 9200-kortene. Om du klarer å finne det vil også et geforce 4 ti4200 være et bra kjøp i den prisklassen!

Skrevet (endret)

Du skal få kjøpe mitt Hercules 9000 pro 128 mb for en billig penge hvis du vil. Det er nok mer enn nok til ditt bruk. Lillebror hadde det før, han spilte nfsu helt greit med det.

Endret av J0ppe
Skrevet
Dette er iallefall bedre enn 9100/9200/9600se, men du finner det kanskje enda billigere (bruktmarked e.l.).

Du finner den til 450 kroner og oppover på bruktmarkedet her på hw.no. Jeg har sendt mail til han som selger til 450 kr, men har ikke fått svar.

Skrevet

hmmm.. jeg støtter folkene som sier kortene til nvidia: geforce4 ti4200/4400/4600/4800.

veldig mange som selger sånne kort brukt og de får du som regel til en billig penge, for alt mellom 400-900 kroner (noe som kommer HELT ann på enkeltpersonen)

:thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...