Gå til innhold

Altec Lansing ACS641, erfaringer noen?


Anbefalte innlegg

Jeg ser etter et nytt surround anlegg, og da må jeg ha 4.1 (gidder ikke å skifte lydkort).

Jeg vil ha noe som jeg kan bruke til spilling, musikk og litt film.

 

Jeg vil ha et anlegg som er kraftig, mye bass, og ikke sånn dunk dunk bass, men mer en jevn bass.

Har sett litt runt etter høytalere, og kom over Altec Lansing ACS641, og lurer på om det er noen som har erfaringer med dette anlegget.

 

Mvh

Bjørn-Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om det blir altec lansing 641 eller logitech z-560.

Vil ikke ha sånn "dunk" "dunk" bass, men heller en mer jevn bass, så derfor etter et sett med doble bass elementer. Åssen er z-560 i forhold til altec lansing 641 når det gjelder lydkvalitet?

Lenke til kommentar

Min erfaring med z-560 er at ja, der er mye bass, men det kommer også veldig an på hvor du plasserer subkassa.. Sånn jeg har det plassert nå er det en god, fyldig og jevn bass...

 

Synes den passer godt til det meste.. muligens litt bedre til spill og film. Men jeg som musiker har ikke noe problem sånn sett, de får fint frem både diskant, mellomtone og bass... så 2000,- for z-560 er en god pris å betale for et slikt produkt... jeg anbefaler det på det sterkeste :D

Lenke til kommentar

Er det mulig å "modifisere" et 4.1 anlegg til et 5.1 anlegg?

Har bare et 4.1 lydkort nå, så det blir ikke aktuelt med 5.1 enda, men er det mulig å feks bruke en annen høytaler til senter høytaler?

 

Et ting til. Vil jeg få surround i filmer og sånt når jeg bruker intervideo windvd 4.0?

Det er vanligvis 5.1 lyd på filmer, men vil jeg få surround med 4.1 også i filmer?

Lenke til kommentar

har Lancing 621 og de funker veldig bra.. det var det eneste jeg valgte, grunnet lydkvaliteten) når mitt gamle 2.1 fra Creative (h. kloss) gikk fyken. stram bass (dog litt vel amerikansk i bunnen) og en herlig topp. mellomtonen gjengis med autoritet og blir ikke masete og drukner når man spiller litt høyt. settet funker helt konge..litt tragisk med såpass enkle løsninger (med minijack etc) men det spiller musikk (og det kan man neigu ikke si om alle systemer til pc...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...