Gå til innhold

Trene for lengre sykkelturer / treningsøkter


Anbefalte innlegg

Som endel andre har jeg plukket opp trening igjen ifm. korona og hjemmekontor. Etter drøyt 150km på sykkelsetet fordelt på 6 økter, dristet jeg meg ut på en 80km langtur i helgen. Det er nok litt vel brutalt for en kropp som ikke har trent allverdens de siste 5 årene, men det gikk overraskende bra. Nå skal det riktignok sies at jeg trente mye mengde forrige gang, med topper på 40-50 timer i måneden. Det føles litt ut som kroppen plukker opp igjen treningen ganske greit. Det som riktignok er en vesentlig forskjell denne gangen er at jeg nå trener med lengre økter hvor jeg nå prøver å legge opp til en temporunde på 25km og en 50+ km langtur i uka. Målet er få temporunden opp mot 30km/t i snitt og holde 20-25km/t i snitt på langtur. Det er paddeflatt rundt meg, så allerede nå er jeg ikke så alt for langt unna (25km/t på temporunden og ca 17-18km/t på langtur; begge med landeveissykkel).

Det jeg dog lurer på: Er om det er noen her med erfaring med slik trening? Hva bør man tenke på når man legger ut på økter som varer 4-5 timer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...