Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Garanti MC


Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har peiling på hvordan garanti funker? 

Må ta 1000km service på min Honda mc. Det som er problemet er at jeg bor langt unna disse Honda verkstedene. Ryktet sier at jeg må ta servicene på Honda verksted, eller det var det selger trudde (han var usikker).. 

såå, vet noen om det vil gå utover garantien om jeg tar servicen på et "vanlig" mc verksted? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan det, men svaret får du kun av honda selv. Jeg har fått servicer utført andre steder godkjent av merkeverksted og beholdt garantien, men du vil ikke ta det for gitt - plutselig setter de seg på bakbena om du først prøver å bruke garantien.

Endret av Sampson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tror garanti er det produsent/forhandler "tilbyr" deg mot at du følger service-intervallene.
Og at service utføres av ett autorisert verksted.
Om Honda, Suzuki, Kawasaki, KTM.....har ett krav om at det må være spesifikke verksted som har spesialutdannede mekanikere som kjenner til akkurat deres modeller tviler jeg på.

Men du må nesten høre med Kellox (importør av Honda).

1000km service er vel førstegangs-"service"... som er å skifte olje og sjekke at du ikke har ødelagt noe ved "innkjøringen" :)

Edit:
Er i samme situasjon sjøl med min nye Z H2.
Kjøpt fra en forhandler som er over 100km fra der jeg bor.
Næmeste er vel 30km unna, men jeg "stoler" ikke helt på andre enn meg sjøl.
Men jeg er nok ikke godkjent av Kawasaki (.no, .eu eller .com) :)

 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg skal prøve å kontakte importøren kellox imorgen. Satser på at dem er villig til å finne en løsning... 

Fikk foresten pris på servicen av nærmeste hondaverksted. Endte på 4200kr. De skal vel ha råd til mat på bordet de også, men syntes dette var dyrt for olje/filter og diagnose.. Koster å være kar ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...