Gå til innhold

Administrere enkeltmannsforetak


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et enkeltmannsforetak som nylig har startet opp. Jeg forventer at inntektene til foretaket vil ligge mellom 100.000 - 500.000 i år. 

 

Jeg har ingen greie på økonomisk styring eller administrering overhodet.

 

Har dere noen gode tips? Jeg bruker sBanken. Bør jeg integrere og betale for å bruke og integrere Fiken? Vil jeg spare mye arbeid på det? Jeg har enda ikke gått til innskaffing av bankkort til firmaet. Bør jeg gjøre det? Har det noe å si om jeg bruker mitt private bankkort på å handle inn utstyr til bedriften?

Hvordan tar jeg "lønn"? Hvordan skal det registreres?

Jeg lanserer snart nettbutikk med bedriften for økt salg (tidligere kun brukt finn.no). Hvordan skal avgift implementeres der? Standardavgift 25% på alle kjøp?

 

Mulig jeg kommer på flere spørsmål underveis. Takk på forhånd for hjelp. Jeg vet jeg er en gjøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Jeg har Sbanken og Fiken. Har egen konto i Sbanken hvor jeg mottar inntekter. Tenker jeg skal bestille eget "firmakort" for denne kontoen, så jeg slipper det blandes så mye med privatøkonomien. (Ja, jeg vet det er det "samme", når man driver ENK). 

Men opprett en egen, så slipper du mye ekstraarbeid, når du importerer fra Sbanken.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...