Jump to content
Sign in to follow this  
Selvbyggern

DVI-D til HDMI med 120hz refresh rate?

Recommended Posts

hei

Har nettopp kjøpt meg en ny pc, og ønsker å få endret refresh raten til skjermen fra 60hz til 120hz.

Skjermkortet i pc'n er ASUS GeForce RTX 2080 SUPER DUAL EVO OC V2  (den har 3 DP og en HDMI inngang)

Skjermen er en gammel BenQ XL2410T med DVI-D, HDMI og VGA utgang.

Skjermen støtter 120hz, men bare gjennom DVI-D. Skjermkortet har ingen DVI inngang. Så jeg kjøpte en DVI-D dapter til HDMI https://www.clasohlson.com/no/Exibel-DVI-D-til-HDMI-adapter/p/38-8256 og brukte DVI-D kabel fra skjermen til adapteren og så inn i skjermkortet via HDMI.

Likevel får jeg ikke noe alternativ til å endre til 120hz.

Er det noe som vet hvordan jeg kan få brukt denne skjermen til skjermkortet med 120hz refresh rate?

Annonse
49 minutes ago, Selvbyggern said:

snip

Du må ha et aktivt adapter for å få 120Hz å det koster like mye som en habil ny skjerm med 144hz

1 hour ago, Mumriken said:

Du må ha et aktivt adapter for å få 120Hz å det koster like mye som en habil ny skjerm med 144hz

Må vel være en Dual-Link DVI-adapter tenker jeg? Så da må man også huske å ha en Dual-Link DVI-kabel.

I praksis høres ut som heller bare bør kjøpe ny skjerm. 

• Innsiktsfullt 1

1 minute ago, NULL said:

Må vel være en Dual-Link DVI-adapter tenker jeg? Så da må man også huske å ha en Dual-Link DVI-kabel.

I praksis høres ut som heller bare bør kjøpe ny skjerm. 

Jepp, var det jeg konkluderte med selv.
Riktignok noen år siden jeg var i den situvasjonen. Tviler på det har blitt noe billigere