Gå til innhold

kor langt kan eg klokke skjerm kortet mitt?


AshtraY

Anbefalte innlegg

hey,

 

 

har drevet å klokka 3d kortet mitt..(gainward geforce 3 powerpack Ti/500 golden sample 128mb)

 

Engine clock speed : 200 @ 248

Memory: 450 @ 558

har ikkje oppdaga nokon artifacts endå..men er usikker om eg vil fortsette oppåver.

 

har to kabinett vifter + ei i kabinett døra som gir ei rimelig luft gjennom strømming.

 

har klokka cpu'en fra 2.0 @ 2.4

 

hovudkort etc kan sjåast i signaturen.

 

spørsmålet mitt er, er grensa nådd, eller kan eg stige endå litt til?

 

Og finnast det eit programm der eg kan sjå kva temperatur skjermkortet mitt ligg på? (ASUS PCprobe viser kun cpu og hovudkort)

 

EDIT: kan tilføye at skjermkort vifta bråker :/ .. og ved oppstart bråker den av å til.. (ein slaks rar skrape lyd)

 

takker for svar :w00t:

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du har så mye mer å gå på, men det er vel bare å prøve seg fram. Hvis du klokker minnet for høyt ser du som oftest forstyrrelser i skjermbildet (manglende pixeler, feil farge på pixeler osv). Første tegn på at du har klokket GPU for høyt, er som regel at skjermbildet fryser (låser seg).

 

Er rimelig sikker på at det ikke det er integrert tempsensor i Gainward Geforce3 skjermkortene, så du må da alternativt feste en ekstern temp-sensor bak GPU for å få avlest tempen.

 

Det at skjermkortet bråker unormalt mye i oppstarten kan som regel fikses med litt tyntflytende olje. Løft opp klistremerket i miten av viten og drypp noen dråper i senter av viften.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Når det gjelder den stygge lyden i vifta di så har jeg løsningen på det (nesten vertfall :p). Du tar av kjølingen, løsner klisteret og fyller nedi noe som du finner i garasjen. Jeg fant noe som hadde ett navn som var ett tall (var det 1-5-2?), det funka som juling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...