Gå til innhold

Dagpenger, beregnet fra faktisk lønn eller utbetalt lønn tidligere?


Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg jobber for tiden for ett IT selskap i Oslo, og har gjort dette siden tidlig 2019. I oktober 2019 ble jeg og arbeidsgiver enige om at jeg skulle jobbe 60% fra og med November 2019 til og med april 2020 for å ta meg av en syk person i familien og gjøre ferdig en oppussingsjobb på huset mitt. I denne perioden har jeg også fått 60% lønn.

Når vi inngikk denne avtalen i oktober 2019 skrev vi også ny kontrakt med ny høyere lønn når jeg da skal returnere i Mai. Denne kontrakten spesifiserer nye arbeidsoppgaver, lønn osv. Kort fortalt økt ansvar for avdeling, personell og økonomi for avdelingen.

Nå har sjefen min ringt meg og varslet muntlig at det kan bli aktuelt med en permitering fra slutten av April. Dette er ikke 100% bestemt enda.

Det jeg lurer på er: beregnes dagpenger ved permitering ut fra hva jeg har fått utbetalt tidligere (de siste månedene) eller beregnes dagpengene ut fra lønnen jeg hadde fått hvis jeg faktisk skulle jobbet denne perioden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Phingoc1 skrev (1 time siden):

Det jeg lurer på er: beregnes dagpenger ved permitering ut fra hva jeg har fått utbetalt tidligere (de siste månedene) eller beregnes dagpengene ut fra lønnen jeg hadde fått hvis jeg faktisk skulle jobbet denne perioden?

Dagpenger beregnes på grunnlag av hva du har tjent "siste 12 måneder" eller "gjennomsnittet av de siste 36 måneder" dersom dette gir et høyere grunnlag.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (15 timer siden):

Dagpenger beregnes på grunnlag av hva du har tjent "siste 12 måneder" eller "gjennomsnittet av de siste 36 måneder" dersom dette gir et høyere grunnlag.

Tusen takk. Det var dette svaret jeg også fikk fra Nav nå nettop. (Kom endelig gjennom etter mange timer) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...