Gå til innhold

Skal kjøpe meg en LCD skjerm


Pc_master

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt ikke vil gå over 3700, så blir det vel en 15" som jeg vil anbefale. En 15" LCD har oppløsning på 1024x768, mens 17" har normalt 1280x1024. Hvis det er greit for deg med den reduserte oppløsningen, så skulle 15" være OK.

 

Neste moment er om skjermen skal ha både analog og DVI inngang. Til denne prisen så blir det vel analog du må nøye deg med.

 

Du kan jo se på Samsung 152V til kr 2799 hos ComputerCity. Dette er billigere enn på prisguiden her på hw.no.

 

Egentlig burde du ventet til du hadde råd til en god 17" med DVI (digital) input. Du kunne da kjøpt en Hyundai Q17S som jeg har en av selv. Den har vært å få kjøpt til ca 4000 kr, men jeg ser at den ligger noe høyere i pris nå.

 

En annen mulighet til en god pris er Acer AL712 17" til kr 3630. Jeg minnes at den har kommet brukbart ut i tester, men kan ikke garantere det.

Lenke til kommentar

Da kan jeg fortelle deg litt om Acer AL712, for den har jeg selv.

 

Jeg har spilt svært mange spill (Halo, demo av HL2, BHD, BF1942, COD, MaxPayne, osv., osv.......). Har enda ikke opplevd antydning til ghosting.

Den er slank og pen å se på, har DVI og D-Sub innganger. Er krystallklar, men kan oppleves som litt lyssterk (om man nå synes at det er noe drawback i seg selv).

Like god er den til vanlig surfing og Office- arbeid.....

 

Jeg kan ihvertfall anbefale denne...........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Jeg sitter med en 191T, en skjerm som har blitt regnet som god til spilling. Faktum er at det er endel ghosting. Selv spiller jeg sjelden, men i Max Payne 2 var det til tider irriterende mye etterslep. Hvis du hovedsaklig bruker pc-en til spilling, er CRT det eneste rette valget IMHO. Til andre ting er LCD omtrent like bra som en god CRT. De som vil ha rask responstid kjøper vel Hyundai Q17s tror jeg, men den koster 4000. Tror ikke det er så dumt å lese denne artikkelen :

http://www4.tomshardware.com/display/20030626/index.html

Lenke til kommentar
Jeg sitter med en 191T, en skjerm som har blitt regnet som god til spilling. Faktum er at det er endel ghosting. Selv spiller jeg sjelden, men i Max Payne 2 var det til tider irriterende mye etterslep. Hvis du hovedsaklig bruker pc-en til spilling, er CRT det eneste rette valget IMHO. Til andre ting er LCD omtrent like bra som en god CRT. De som vil ha rask responstid kjøper vel Hyundai Q17s tror jeg, men den koster 4000. Tror ikke det er så dumt å lese denne artikkelen :

http://www4.tomshardware.com/display/20030626/index.html

Dette har fraskrevet oss for lenge siden, så ikke hør på han her.. En "god" LCD skjerm er bedre enn CRT og ghosting er ikke et problem lenger, da man har veldig mange alternativ. Dessuten så har denne karen en 19" skjerm, som enda ikke har kommet like langt på responstid, som 17".. Men det finnes så klart gode 19" som ikke har merkbar ghosting.. 191t er en gammel skjerm på vei ut...

 

EDIT: Du kan derimot ta en titt på denne; https://komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&action...atID=23&GrpID=4

 

EDIT2: Ja det er en viss forskjell mellom dvi og analog, skjermbildet blir klarere og oppsettet på skjermen funker bedre. (automatisk bildejustering osv..)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Hyundai Q17S er en god skjerm til rund 4000 kr. Toms hardware har testet mange skjermer i år, og de mener denne er den beste spillskjermen de har sett (de har nok testet alle panelene som er ute i dag, så selvom de ikke har testet en spesifikk skjerm, er det store muligheter for at de har testet det samme panelet som er i skjermen). Jeg har selv den skjermen (som så mange andre på HW forumet:-)) Funker kjempefint, har ikke sett noe til ghosting i spill, og de som opplever dette på andre skjermer sier at man fort venner seg til det. Jeg mener at du burde vente til du kan kjøpe en skjerm som er like god som Q17.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar
for 4000 Får en bra skjerm da?

Hyundai Q17S er en god skjerm til rund 4000 kr. Toms hardware har testet mange skjermer i år, og de mener denne er den beste spillskjermen de har sett (de har nok testet alle panelene som er ute i dag, så selvom de ikke har testet en spesifikk skjerm, er det store muligheter for at de har testet det samme panelet som er i skjermen). Jeg har selv den skjermen (som så mange andre på HW forumet:-)) Funker kjempefint, har ikke sett noe til ghosting i spill, og de som opplever dette på andre skjermer sier at man fort venner seg til det. Jeg mener at du burde vente til du kan kjøpe en skjerm som er like god som Q17

Jeg har faktisk en Hyundai q17s som jeg kjøpte for 3900,- jeg er utrolig fornøyd og anbefaler denne skjermen på det høyeste :yes:

Her er et bilde av skjermen men jeg tror desverre ikke det tilbudet jeg fikk hos pcbutikken.com gjelder lenger :(

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...